Companii

Afaceri de 12 mil. euro pentru importatorul Absolut Vodka

30.03.2006, 00:00 114

Compania Cristalex, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bauturilor alcoolice importate, a inregistrat anul trecut o crestere de 33% a cifrei de afaceri, pana la 8 milioane de euro, dupa ce a parcurs un proces de reorganizare la nivel de marketing si vanzari.

Cristalex importa pe piata romaneasca marcile de whisky Grant''s si Jim Beam, vodca Absolut si aperitivele Cinzano si Campari si marca de cognac Remy Martin.

"Anul trecut a fost o perioada de crestere a business-ului, dar si de reorganizare, in conditiile in care departamentele de marketing si de vanzari aproape si-au dublat personalul", spune Dan Ursu, directorul general al companiei.

Ursu spune ca acest proces a facut parte dintr-un plan menit sa pregateasca compania pentru aderarea la Uniunea Europeana, dar mai ales pentru modificarile pietei.

Piata bauturilor alcoolice de import a suferit transformari importante anul trecut, atat la nivel de comportament de consum, cat si ca organizare a portofoliilor de branduri pentru importatori, dupa preluarea Allied Domecq de catre Pernod Ricard.

"Piata s-a modificat pentru ca lumea a devenit mai pretentioasa, mai atenta la ceea ce consuma", spune Ursu.

Portofoliul de produse al Cristalex s-a largit in acest an in urma preluarii distributiei unor noi branduri cumparate la nivel international de catre furnizorii Cristalex. Printre marcile pe care Cristalex le va distribui din acest an se numara Tullamore Dew, Carolans, Teacher''s, Sousa, Glen Grant si Old Smuggler, importate pana anul trecut de catre Allied Domecq.

"Avem sase noi branduri in distributie, situatie ce va determina in acest an o crestere de 45-50% a cifrei de afaceri", spune Ursu.

In opinia lui anul 2006 va fi unul extrem de dificil pentru companiile importatoare datorita majorarii accizelor la produsele din alcool. "Toata lumea se asteapta ca piata sa explodeze dupa 2007, pe fondul scaderii taxelor vamale. Trebuie luat insa in considerare ca majorarea accizelor ''va manca'' din scaderea taxelor vamale", explica Ursu.

In conditiile in care volumele realizate de importatorii de bauturi alcoolice acopera circa 2% din consumul total, cresterile realizate in fiecare an sunt importante, insa nu determina modificari semnificative ale pietei pentru ca se realizeaza la volume de vanzari relativ mici.

"Vom avea sase luni (de la cresterea accizelor si pana la disparitia taxelor vamale - n. red.) in care trebuie sa facem eforturi pentru a tine pretul, chiar daca vom plati accize mai mari. In caz contrar, ne vom afla in situatia de a creste pretul in vara si de a-l cobori la inceputul lui 2007, odata cu disparitia taxelor vamale", spune Ursu.

Piata bauturilor alcoolice importate este estimata la circa 40 mil. euro. Principalii competitori ai Cristalex sunt Allied Domecq, Pernod Ricard Romania, Sollers si BDG Import. Acesta din urma va incepe in luna aprilie importul si distributia marcilor Jack Daniel''s, Finlandia Vodka si Southern Comfort, din portofoliul Brown-Forman, un alt jucator important la nivel mondial, care si-a regandit strategiile locale dupa preluarea Allied Domecq de catre Pernod Ricard. dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO