Companii

Afacerile agenţiei de turism Eturia au stagnat în 2014 la 24 milioane de lei

Afacerile agenţiei de turism Eturia au stagnat în 2014...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

26.03.2015, 15:04 218

Agenţia de turism Eturia, specializatǎ în destinaţii exotice, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 5,3 milioane de euro, nivel asemănător cu cel înregistrat anul anterior.

Cele mai scumpe vacanţe vândute în cadrul agenţiei anul trecut au fost în zone precum America, Maldive sau Ecuador şi au depăşit 25.000 euro.

 În 2013, Eturia a avut o cifră de afaceri de 23,8 mil. lei (aproape 5,4 mil. euro), un profit net de aproape 180.000 lei şi 34 de angajaţi, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Anul trecut, cele mai scumpe vacanţe în cadrul agenţiei au fost în zone precum America, Maldive sau Ecuador şi au depăşit 25.000 de euro. Pachetele au inclus vacanţe personalizate, create la cerere pentru clienţii agenţiei. Cel mai scump pachet turistic vândut de Eturia anul trecut a costat 31.000 de euro şi a constat într-un circuit în SUA care a combinat Coasta de Vest şi Coasta de Est.  „Beneficiarul” acestui pachet a fost o familie cu doi adulţi şi doi copii, care a fost cazată la hoteluri de cinci stele şi a călătorit cu zboruri de linie la clasa business cu toate taxele incluse. A doua cea mai scumpă vacanţă a fost de 28.000 euro  şi a constant într-un  circuit de o lună în Africa pentru 2 adulţi (Namibia, Africa de Sud, Botswana, Zambia, Kenya, Tanzania şi Uganda).

Conform Eturia, turiştii români care aleg destinaţiile exotice au vârsta cuprinsă între 30 şi 50 de ani şi fac parte din middle şi top management sau sunt antreprenori, cele mai întâlnite profesii fiind de avocat sau medic. Aceştia au un venit mediu spre ridicat, între 1.000 şi 3.000 de euro pe lună, şi preferă să meargă în concedii de două ori pe an, în sezonul de vară şi de iarnă. De cele mai multe ori astfel de excursii se fac în cuplu sau în familie.

 Înfiinţată în anul 2007, compania Eturia dezvoltă trei direcţii principale de business: vacanţe personalizate pentru turiştii cu bugete medii de vacanţă, vacanţe cu plecări predefinite şi vacanţe de lux pentru clienţii care doresc destinaţii mai puţin accesibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO