Companii

Afacerile agentiilor imobiliare bucurestene au ajuns la aproape 100 mil. euro in 2006

Afacerile agentiilor imobiliare bucurestene au ajuns la aproape 100 mil. euro in 2006

Click pentru imaginea intreaga

27.09.2007, 18:29 28

Afacerile agentiilor imobiliare din Bucuresti si Ilfov au atins anul trecut cifra de 93,5 mil. euro, in crestere cu circa 120% fata de nivelul de 42,6 mil. euro atins in 2005, conform unui studiu al agentiei imobiliare Century21.
Rezultatele se datoreaza in special dinamicii foarte bune a pietei imobiliare, observandu-se in acelasi timp si tendinta marilor agentii de a-si aprecia pozitia pe piata.
"Ritmul de crestere al cifrei de afaceri al marilor companii imobiliare l-a depasit pe cel al agentiilor mici si mijlocii, acesta fiind un semn de maturizare a pietei acestui tip de servicii", este de parere Gabriel Alexandru, vicepresedinte al Century21.
In perioada 2005 - 2006, cifra de afaceri a primelor 20 de agentii a crescut, in medie, cu 10,7%, fata de aprecierea de 4,2% a afacerilor ultimelor 20 de companii imobiliare, conform aceluiasi studiu.
Cele mai importante agentii imobiliare din 2006, dupa cifra de afaceri, sunt Colliers, Eurisko si Eurowestrwst, care detin impreuna 23,5% din piata locala a tranzactiilor imobiliare.
"Un alt fenomen care se manifesta este cel al fragmentarii pietei, la ora actuala existand peste 2.000 de astfel de companii pe piata din Bucuresti si Ilfov. Anul acesta vor fi infiintate circa 1.000 de noi agentii imobiliare, pana in acest moment fiind inregistrate, numai in acest an, 875 de noi companii", estimeaza autorii studiului.
Cercetarea a fost realizata pe baza raspunsurilor primite din partea managerilor a 115 companii imobiliare care reprezinta circa 25% din piata tranzactiilor imobiliare din Capitala si din Ilfov, dupa estimarile Century21.
Asteptarile managerilor fata de afacerile derulate anul acesta sunt optimiste, mai mult de jumatate din ei asteptandu-se macar la o dublare a cifrei de afaceri, daca nu chiar la o triplare a acesteia.
Punctele slabe ale pietei constau in slaba pregatire a angajatilor si gradul mare de indatorare pe care il au agentiile. Ultimul dintre acestea afecteaza relatia cu bancile pentru ca firmele obtin imprumuturi mai scumpe pentru ca au un grad de risc mai ridicat. "La un grad mediu de indatorare de 88%, cum a reiesit din studiul nostru, agentiile imobiliare vor obtine credite mai scumpe de la banci. Problema este ca se prefera imprumutul in favoarea majorarilor de capital", sustine Alexandru.
El a adaugat ca o alta mare problema este faptul ca 20% din agentiile intervievate nu ofera angajatilor niciun fel de program de instruire, in timp ce numai 12% din acestea externalizeaza serviciul unor companii specializate. Metoda de instruire preferata este cea inhouse, 56% din agentiile imobiliare oferind noilor angajati un program intern de training.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO