Companii

Afacerile producătorului Napochim din Cluj au scăzut cu 19%

Autor: Laurentiu Cotu

24.11.2011, 16:38 224

Producătorul de mase plastice Napochim din Cluj-Napoca a realizat în primele nouă luni o cifră de afaceri de circa 5,7 mil. lei (peste 1,3 mil. euro), în scădere cu 19% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În intervalul ianuarie-septembrie 2010, Napochim a obţinut afaceri totale de peste 7 mil. lei (circa 1,7 mil. euro). Compania a realizat anul trecut o cifră de afaceri de circa 8,3 mil. lei (2 mil. euro).

Potrivit reprezentanţilor Napochim, activitatea companiei este influenţată de creşterea semnificativă a preţurilor pentru materiile prime, de scăderea puterii de cumpărare pe piaţa internă, de fluctuaţia cursului valutar, dar şi de rezilierea unor contracte importante cu parteneri externi.

Compania desfăşoară în principal activităţi de producţie a articolelor de menaj şi bucătărie, articole pentru echiparea băilor, rechizite şcolare, ambalaje, ghivece, folii şi siteme de izolaţii. Principalii partenerii externi de afaceri ai Napochim sunt din Germania, Franţa, Ungaria sau Italia. Compania clujeană are o reţea de distribuţie proprie, însă unele sortimente de produse sunt livrate prin reţelele de hipermarketuri.

Napochim a fost înfiinţată în anul 1950 şi privatizată în anul 1990, acţiunile companiei fiind listate la Bursa de Valori Bucureşti. Asociaţia salariaţilor PAS Napochim deţine 51,11% din acţiuni, SSIF Broker are o participaţie de 14,59%, iar restul de 34,29% din titluri aparţin unor persoane fizice. Compania a încheiat anul 2010 cu un număr mediu de 134 de angajaţi. Concurenţii Napochim pe segmentul bunurilor de larg consum sunt Plastor Oradea, Chimica Orăştie, Muntplast Bucureşti, Harplast Miercurea-Ciuc, Somplast Năsăud, Sterk Constanţa, Romtay Bucureşti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO