Companii

Affichage tinteste primul loc pe piata de outdoor prin achizitia a trei firme de la Multireklam

28.02.2008, 17:37 43

Affichage ar putea deveni numarul unu pe piata de outdoor, dupa preluarea celor trei firme din portofoliul companiei maghiare Multireklam - Efect Media, Communications Media si Outdoor Media, depasind astfel liderul actual, Euromedia Group, cu afaceri de aproximativ 16 milioane de euro in 2006.
Tranzactia este in derulare si ar putea fi finalizata in urmatoarea perioada, au declarat pentru ZF surse din piata de profil, afacerea fiind estimata la peste 5 mil. euro. "Obiectivul nostru pentru acest an este sa devenim numarul unu pe piata ca prezenta, dar si din punctul de vedere al cifrei de afaceri", a declarat Lucian Palaz, CEO-ul Affichage Romania, care ocupa in prezent locul doi pe piata, care nu a dorit insa sa confirme tranzactia. Affichage a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 10,5 mil. euro, iar estimarile facute de companie la inceputul acestui an vizau o crestere de 10 - 15%, pana la 12 mil. euro la nivelul intregului grup. Cele trei firme care ar putea intra in portofoliul Affichage au peste 1.000 de panouri, care s-ar adauga celor 3.500 pe care le are deja compania, si au inregistrat in 2006 afaceri cumulate de 5,3 mil. euro, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului Finantelor.
Efect Media a intrat in 2006 in portofoliul grupului Multireklam, care a platit, potrivit unor surse, peste 5 mil. euro pentru 75% din compania care ocupa locul trei pe piata la momentul respectiv. Efect Media are activitati in Bucuresti, dar si in judete din apropiere, precum Brasov sau Ploiesti.
Communications Media este inregistrata in judetul Bihor si este activa in toata partea de vest a tarii, in judete precum Timisoara, Arad sau Oradea, in timp ce Outdoor Media este prezenta in Bucuresti si in Ardeal.
Affichage ar ajunge astfel la cea de treia tranzactie pe piata locala, fiind unul dintre cei mai activi jucatori din outdoor-ul romanesc, o piata evaluata la 40 mil. euro. La sfarsitul anului trecut, Affichage a achizitionat Amco si divizia de outdoor a Amco Advertising, cu afaceri de peste 2 mil. euro anual, achizitie in urma careia compania a urcat pe locul doi in clasamentul jucatorilor de publicitate stradala, devansand News Outdoor, parte a grupului News Corporation, detinut de miliardarul american Rupert Murdoch.
Dupa ce a vandut in 2006 grupul Churchill Group elvetienilor de la Affichage Holding (jucatorul numarul unu in publicitate outdoor din Elvetia si numarul sase mondial), companie care a devenit apoi Affichage Romania, Lucian Palaz a cumparat unul dintre jucatorii cu pozitionare strategica in zona de est a tarii, Romanian Bilboard Network (RBN).
Principalii clienti ai Affichage in Romania sunt companiile din telecomunicatii si FMCG. De asemenea, anul trecut, gigantul american de advertising Clear Channel Outdoor, cu venituri de 2,9 mld. dolari in 2006, a cumparat un pachet de 51% din Klass Advertising.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO