Companii

Alexandru Stânean, TeraPlast Group: Avem nevoie de produse fabricate în România. Dacă ai tehnologie şi investeşti în forţa de muncă, eşti competitiv

Conferinţa „Liderii economiei locale – Top 1.000 cele mai mari companii din România. Puterea exemplului”

Alexandru Stânean, TeraPlast Group: Avem nevoie de...

Autor: Florentina Niţu

11.04.2019, 16:25 358

Alexandru Stânean, CEO al TeraPlast Group, spune că România are nevoie de produse fabricate în interiorul ei, pentru că există cerere, iar dacă o companie locală investeşte în tehnologie şi în forţa de muncă, este competitivă pentru orice altă companie internaţională, în ciuda logisticii, infrastructurii şi s spaţiilor comerciale, care au rămas în spatele altor ţări.

„Avem nevoie de produse fabricate în România. Dacă ai tehnologie şi investeşti în forţa de muncă, nu ai cum să nu fi competitiv. România e în spatele altor ţării în ceea ce priveşte logistica, infrastructura sau spaţiile comerciale, dar e nevoie de produse, iar dacă putem să le producem, de ce să nu le producem?

Vedem un an pozitiv pentru piaţa producţiei. Anul acesta toată lumea are de lucru, pentru că a crescut riscul de creditare şi trebuie să fim atenţi cu clienţii”, a spus Alexandru Stânean, CEO al TeraPlast Group, unul dintre principalii jucători autohtoni din piaţa materialelor de construcţii. El a fost prezent la evenimentului „Liderii economiei locale – Top 1.000 cele mai mari companii din România. Puterea exemplului”.

El a adăugat că fiecare companie ar trebui să-şi rezolve intern problemele cu care se confrontă şi să nu mai aştepte atât de multe de la stat, pentru că un model de business nu se fundamentează pe ajutoare de la stat. „Noi nu vom depinde de un kilometru de asfalt făcut sau nu în Moldova.”

Ce a mai spus Alexandru Stânean în cadrul evenimentului:

Producem şi în Serbia din 2017, pentru că era o piaţă apropiată ca de România geografic, o piaţă în care nu exista producţie în zona respectivă, iar transportul nu era rentabil. În Serbia era o linie în faliment, neutilizată, similară cu cea din Bistriţa. Decizia a presupus mult curaj şi ambiţie. Mediul de afaceri din Serbia e mai prietenos, deşi e o ţară care pare mai jos decât România.

Prima încercare de a ieşi în afara graniţelor ţării a fost o companie de comerţ în Republica Moldova. Am continuat în Ungaria, unde avem o firmă de comerţ, însă cea mai mare este unitatea de producţie din Serbia. 

Pentru producţia de materiale de construcţii, vom creşte gradul de automatizare. Avem program de formare profesională şi investim şi în învăţământul dual.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO