Companii

Alison Hayes: Tarile cu forta de munca ieftina au eficienta mai scazuta

13.02.2008, 13:50 59

Compania Alison Hayes, filiala locala a producatorului britanic de confectii de dama cu acelasi nume, continua sa priveasca Romania doar ca pe o piata de productie, preferand sa-si distribuie marfa, in proportie de 95%, pe piata din Anglia, printre clientii principali fiind Tesco si Debenhams.
"Pentru ca Romania sa devina piata de desfacere trebuie in primul rand sa se dezvolte. La nivel local nu exista deocamdata retaileri mari care vand haine de dama, dar pe masura ce vor veni, evident ca o sa ne uitam si noi la relatia cu acei retaileri", a declarat pentru ZF Corina Stoica, directorul financiar al Alison Hayes.
Compania estimeaza pentru acest an pentru cele trei divizii pe care le detine (Alison Hayes Moda - divizia de design, Britannica - divizia de logistica si divizia de productie) o cifra de afaceri de 27 mil. lire sterline (36,2 mil. euro), cu cinci procente mai mult fata de 2007, cand a raportat afaceri de 26 mil. lire sterline (34,8 mil. euro).
Motivul principal pentru aceasta incetinire, tinand cont ca anul trecut veniturile au crescut cu 20% fata de 2006, este stagnarea vanzarilor din retail in Anglia, din cauza contextului macroeconomic.
"La momentul de buget ne-am gandit sa fim putin mai conservatori si sa nu bugetam o crestere radicala in vanzari, tinand cont ca in Anglia consumul nu a evoluat foarte mult, din cauza problemelor pe partea de credite si proprietati. In momentul in care se scumpesc creditele automat apetitul oamenilor pentru a cumpara haine de dama este mai redus", spune Stoica.
Anual compania realizeaza 4,5 mil. de unitati de produs, dintre care 50% sunt obtinute de la diversi subcontractori din intreaga tara, cealalta jumatate revenind de la cele doua fa-brici din Urziceni si Buzau, pe care le detine. "Ne uitam din punctul de vedere al riscurilor si al oportunitatilor in jurul nostru, la tari ca Moldova sau Blugaria, prospectam piata, dar nu am luat nicio decizie deocamdata in acest sens. In general, tarile care au forta de munca ieftina au eficienta mai scazuta. Trebuie sa gasim o solutie avantajoasa", este de parere Stoica.
Una dintre solutiile identificate de companie a fost majorarea productiei in cele doua unitati detinute, prin crearea a cate patru linii noi de productie. "In momentul de fata suntem in plin proces de recrutare pentru ambele fabrici, cate 150 de persoane pentru fiecare. In momentul de fata avem aproximativ 1.800 de angajati in fabrici si alti peste 200 in celelalte doua divizii", spune Corina Neagu, manager de resurse umane in cadrul Alison Hayes.
Ca si in cazul majoritatii jucatorilor din industria textila, Alison Hayes se confrunta totusi cu o criza de personal, cu toate ca anunta ca fluctuatia in cadrul companiei nu a depasit asteptarile.
"Este o tendinta in randul tinerilor de a se indrepta de la industrii ca textilele inspre domenii aflate in expansiune, cum sunt serviciile sau retailul", spune Harris Palaondas, general manager al filialei Alison Hayes din Romania. Mai mult de atat "este o realitate ca romanii se uita la piete din afara. Problema este ca se uita la beneficii pe termen scurt. Li se ofera aceasta oportunitate, considera ca pentru momentul respectiv este ceea ce-si doresc si pleaca, dar unii se realizeaza, altii nu", completeaza Corina Stoica.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO