Companii

Analiză ZF. Piaţa de modă e luată cu asalt de branduri turceşti, după ce a fost inundată de mărci poloneze. „Sunt susţinute foarte mult de statul turc“

Grupul turc LC Waikiki, activ pe piaţa de modă, a intrat în România în 2009, ajungând azi la zeci de magazine şi afaceri de sute de milioane de lei.

Grupul turc LC Waikiki, activ pe piaţa de modă, a intrat în România în 2009, ajungând azi la zeci de magazine şi afaceri de sute de milioane de lei.

Autor: Cristina Roşca

05.11.2023, 09:55 2402

LC Waikiki este cel mai important actor turc din moda românească, cu zeci de magazine şi afaceri de 300 mil. lei  Alte câteva nume din aceeaşi ţară care deja sunt active în România sunt Koton, D’s Damat şi AC&co  Iar în ultima perioadă sunt şi nume noi care intră pe piaţă, precum Jimmy Key, Suwen Lingerie şi InStreet.

Piaţa locală de modă e dominată de branduri străine care au venit treptat în România, unde au găsit apetit pentru trenduri şi interes pentru haine şi încălţări, piese pe care românii cheltuie anual circa 5 mld. euro.

Iniţial au fost mărcile din Spania, Italia, Germania sau Marea Britanie cele care au venit. Apoi retailerii polonezi au luat cu asalt industria, astăzi fiind circa zece grupuri importante în domeniu, dintre care unele în poziţii de top.

Ultimul „trend“ în retailul de fashion îl reprezintă venirea companiilor de profil din Turcia.

„În afară de companiile poloneze care au asaltat România, mai sunt şi companiile din Turcia, care sunt susţinute foarte mult de statul turc“, spune Adrian Câzu, director de magazine în cadrul retailerului de încălţăminte Benvenuti, unul dintre cei mai importanţi actori din sector. Benvenuti e o afacere antreprenorială românească.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO