Companii

Antoanela Comşa, Gran Via: Vom închiria cu ora locurile de parcare nevândute în proiecte. În Bucureşti legea te obligă să construieşti, dar maşinile pot fi parcate gratuit oriunde

Antoanela Comşa: Când Bucureştiul se va alinia standardelor europene vor exista parcări cu plată peste tot. În Madrid în anii ‘90 locurile de parcare s-au scumpit peste noapte de la 3.000 la 10.000 de euro după ce au introdus parcările cu taxă în oraş, iar Bucureştiul este sufocat de maşini

Antoanela Comşa: Când Bucureştiul se va alinia standardelor europene vor exista parcări cu plată peste tot. În Madrid în anii ‘90 locurile de parcare s-au scumpit peste noapte de la 3.000 la 10.000 de euro după ce au introdus parcările cu taxă în oraş, iar Bucureştiul este sufocat de maşini

Autor: Bogdan Alecu

12.06.2021, 15:00 8499

♦ Parcarea gratuită a maşinilor pe străzile lăturalnice din Bucureşti sau chiar pe bulevarde afectează businessul dezvoltatorilor dar şi dezvoltarea Capitalei ♦ În oraşe precum Sibiu sau Oradea toate locurile de parcare sunt cu plată, fapt ce a permis dezvoltarea oraşelor.

Locurile de parcare s-au scum­pit treptat în ultimii ani pe măsură ce şi preţurile tere­nurilor şi le construcţiilor au crescut, iar dacă în 2015-2016 puteau fi cumpărate „la pachet“ cu apartamentul cu TVA de 5%, dacă sunt cum­părate ulterior clientul achită şi un TVA de 19%.

„La o parcare obişnuită, fără alte lucrări, avem 29 mp necesari pentru un loc - suprafaţa subsolului împărţită la numărul de locuri. Ai nevoie de acces spre exemplu, suprafaţa construită are stâlpi, dar media e la 30 mp. O structură costă 150 euro/mp, 50-80 euro/mp costă finisarea, doar construcţia ar costa 15.000 euro, pe lângă costul cu utilităţile, pe lângă costul cu proiectarea, protecţia muncii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO