Companii

Antoanela Comşa, Gran Via: Vom închiria cu ora locurile de parcare nevândute în proiecte. În Bucureşti legea te obligă să construieşti, dar maşinile pot fi parcate gratuit oriunde

Antoanela Comşa, Gran Via: Vom închiria cu ora locurile de parcare nevândute în proiecte. În Bucureşti legea te obligă să construieşti, dar maşinile pot fi parcate gratuit oriunde

Antoanela Comşa: Când Bucureştiul se va alinia standardelor europene vor exista parcări cu plată peste tot. În Madrid în anii ‘90 locurile de parcare s-au scumpit peste noapte de la 3.000 la 10.000 de euro după ce au introdus parcările cu taxă în oraş, iar Bucureştiul este sufocat de maşini

Autor: Bogdan Alecu

12.06.2021, 15:00 8392

♦ Parcarea gratuită a maşinilor pe străzile lăturalnice din Bucureşti sau chiar pe bulevarde afectează businessul dezvoltatorilor dar şi dezvoltarea Capitalei ♦ În oraşe precum Sibiu sau Oradea toate locurile de parcare sunt cu plată, fapt ce a permis dezvoltarea oraşelor.

Locurile de parcare s-au scum­pit treptat în ultimii ani pe măsură ce şi preţurile tere­nurilor şi le construcţiilor au crescut, iar dacă în 2015-2016 puteau fi cumpărate „la pachet“ cu apartamentul cu TVA de 5%, dacă sunt cum­părate ulterior clientul achită şi un TVA de 19%.

„La o parcare obişnuită, fără alte lucrări, avem 29 mp necesari pentru un loc - suprafaţa subsolului împărţită la numărul de locuri. Ai nevoie de acces spre exemplu, suprafaţa construită are stâlpi, dar media e la 30 mp. O structură costă 150 euro/mp, 50-80 euro/mp costă finisarea, doar construcţia ar costa 15.000 euro, pe lângă costul cu utilităţile, pe lângă costul cu proiectarea, protecţia muncii.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO