Eliodor Apostolescu, proprietarul companiei Phoenix Y, producătorul pufuleţilor Gusto, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de profil, spune că ideea expansiunii în afara ţării a avut-o acum 27 de ani, dar abia acum 12 ani a reuşit să listeze produsul pe rafturile unui retailer din afara României.
„Ideea expansiunii globale mi-a venit în momentul în care am reuşit să stabilizez procesul tehnologic de extrudare, care a condus la realizarea pufuleţilor Gusto, adică acum 27 de ani. Am crezut în ideea mea, am crezut în produs şi am intuit că am reuşit să creez un bun ce ar putea fi apreciat pe tot globul“, spune Eliodor Apostolescu.
Astăzi, Phoenix Y exportă mai mult de jumătate din tot ce produce în fabrica din Băicoi, judeţul Prahova. Astfel, produsele ajung în total în peste 30 de ţări.
„Distanţa în timp de la momentul în care am avut această idee (a expansiunii globale - n.red.) - adică la trei ani de la înfiinţarea companiei - şi până am reuşit să vând primele produse la export a fost mare şi asta doar pentru că la început aveam entuziasm, dar zero resurse materiale. Iar pentru expansiune globală, ai nevoie de investiţii, pe care le-am realizat în timp.“
Compania ce are un portofoliu de peste 500 de coduri de articole a avut în 2020 afaceri de aproape 147 mil. lei, o valoare record.