Companii

Antreprenorii Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe au ajuns la afaceri de 13 milioane de euro cu retailerul Coralia Com din Sighişoara

Antreprenorii Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe au ajuns la...

Autor: Laurentiu Cotu

11.04.2022, 17:23 218

Compania Coralia Com din Sighişoara, judeţul Mureş, controlată de antreprenorii Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe, a raportat pentru 2021 o cifră de afaceri de peste 64,1 mil. lei (13 mil. euro), în creştere cu aproape 15% faţa de anul anterior, potrivit calculelor ZF pe baza datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a încheiat anul 2021 cu un profit net de 2,3 mil. lei (478.000 de euro), mai mult cu 9,6% faţă de anul precedent, când retailerul din Sighişoara a avut un câştig net de cira 2,1 mil. lei (445.000 euro), conform datelor publice. Coralia Com a ajuns anul trecut la un număr mediu de 165 de angajaţi.

Reţeaua Coralia Market deţine 10 magazine de proximitate situate în principalele cartiere ale municipiului Sighişoara, în localităţile Albeşti şi Daneş, dar şi o platformă online pentru vânzări. În afară de reţeaua de retail, Coralia activează şi în zona  de distribuţie, asigurând aprovizionarea diverselor magazine din localităţile din judeţul Mureş, şi parţial din judeţele învecinatate.

Compania colaborează cu 26 de furnizori, printre care Perla Harghitei, Coca-Cola, Roshen, Chio,Stella Pack, Ciumbrud, Râureni sau Derpan. Coralia dispune de un parc auto de 40 de autourisme, autoutilitare, camioane şi tiruri cu care acoperă toate canalele de distribuţie: retail, HoReCa şi en gros. Coralia are două depozite situate în Târgu Mureş şi în Sighişoara, potrivit informaţiilor de pe site-ul companiei.

Povestea Coralia a început în urmă cu 26 de ani, atunci când doi prieteni din copilărie, Ovidiu Moldovan şi Dan Perţe, s-au asociat şi au pus bazele companiei Coralia Com, cu principal domeniu de activitate comerţ cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi şi tutun. Activitatea de bază cu care au început businessul a fost comerţul angro, care ulterior s-a transformat şi în activitate de distribuţie. Ulterior, activitatea companiei s-a extins şi în retail, mai ales că exista deja depozitul care putea oferi marfă magazinelor proprii.

Cei doi antreprenori au intrat şi pe segmentul de producţie, investind în 2010 în fabrica Oblio care realizează şerveţele şi hârtie igienică pentru segmentul HoReCa şi pentru consumatorii casnici. Brandul sub care fabrica produce este Soffy, iar producţia este operată pe compania Oblio Com, cu afaceri de 8,8 mil. lei în 2020, potrivit site-ului Ministerului Finanţelor.

 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO