Companii

Anuarul Top 100 cele mai valoroase companii din România, ediţia a 16-a. Cele 3.600 de hipermarketuri şi supermarketuri din România valorează peste 50 mld. lei. Toate reţelele sunt evaluate în creştere în vreme de pandemie. Ritmul de creştere variază de la 5 la 17%

Autor: Cristina Roşca

02.12.2021, 16:52 421

Nouă dintre cele zece reţele de comerţ modern din România sunt prezente în clasamentul celor mai valoroase companii din economie Singura „absenţă“ este cea a Cora, lanţul de 10 hipermarketuri şi două magazine de proximitate, care este de altfel cel mai mic jucător după cifra de afaceri.

Cele mai valoroase nouă reţele de comerţ modern din România, com­paniile care ope­rează lanţurile de super­marketuri, hipermarketuri, magazine de discount, proximitate modernă sau cash&carry, sunt evaluate la 52 miliarde de lei, respectiv peste 10 mld. euro, arată calculele ZF.

Este primul an când valoarea cumulată a celor circa 3.600 de supermarketuri şi hipermarketuri de pe plan local sare de acest prag, arată cea mai recentă ediţie a catalogului Top 100 cele mai valoroase companii din România. Acesta este cel mai longeviv produs al Ziarului Financiar, realizat încă din 2006, de la prima ediţie, alături de BT Capital Partners. În ultimii cinci ani, în proiect s-a alăturat şi compania de evaluare şi consultanţă Veridio. Este interesant de remarcat că în ediţia din acest an, ce are la bază rezultatele financiare din 2020, primul an de pandemie, toate businessurile din comerţul alimentar local sunt evaluate în urcare, ritmul de creştere variind între 5 şi 17%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO