Apar primele nume de investitori interesaţi de canalul Siret-Bărăgan. Chiar ar putea prinde viaţă? Încă un râu de 200 km între Siret şi Ialomiţa?

Secțiune susținută de Medlife Logo

30 ian 2012 Autor: Gabriel Razi

Apar primele nume de investitori interesaţi de canalul Siret-Bărăgan

Canalul porneste din Siret (Calimanesti) si ar trebui sa ajunga la Dridu, pe raul Ialomita. Lungimea lui ar trebui sa aiba 198 km, din care sunt realizati doar 20 de km (linie rosie continua).

Grupul spaniol Mondragon este primul nume concret anunţat de Ministerul Agriculturii ca fiind interesat de proiectul în parteneriat public-privat al canalului de irigaţii Siret-Bărăgan, o investiţie estimată la 3,5 miliarde de euro.

"Până în prezent s-au arătat interesaţi parteneri din China. De asemenea, şi-a mai arătat interesul o firmă din Spania, Mondragon - în acest sens unul dintre proprietarii firmei a cules date de la Ministerul Agriculturii, iar prin intermediul firmelor de consultanţă s-au arătat interesate companii din Germania, Anglia sau Canada", spun oficialii din Ministerul Agriculturii.

Mondragon este o companie cu afaceri la nivel mondial de 14,7 miliarde de euro şi 83.000 de angajaţi în 2010. Spaniolii sunt prezenţi pe patru continente unde produc echipamente industriale şi maşini-unelte, dar derulează afaceri şi în domeniul construcţiilor sau în retail.

În România, grupul Mondragon controlează companiile Danomar şi Planerko, ambele din Cluj. Prin intermediul Planerko spaniolii produc utilaje pentru industria lemnului, în timp ce Danomar operează o unitate de producţie pentru maşini-unelte folosite în domeniul prelucrării metalului.

Afacerile Mondragon în România erau la sfârşitul anului 2010 sub 1 milion de euro, în condiţiile în care cifra de afaceri a Danomar era de 0,6 milioane de euro, în timp ce rulajele Planerko nu depăşeau 0,1 milioane de euro, potrivit celor mai recente date publice disponibile.

Canalul Siret-Bărăgan face parte din lista celor 17 proiecte prioritare în PPP prezentate anul trecut de Guvern. Valeriu Tabără a prezentat oficial proiectul în luna mai a anului trecut, însă la acel moment nu a înaintat numele unui investitor străin interesat.

Dacă va fi finalizat, canalul Siret-Bărăgan va deveni cel mai important proiect de investiţii în agricultură al României din ultimii 20 de ani. Construcţia canalului, care ar trebui să aibă o lungime de 200 de kilometri, a început în urmă cu 25 de ani, când au fost finalizaţi primii 11 kilometri. Investitorii care vor finaliza proiectul în parteneriat cu statul român îşi vor recupera banii prin furnizarea de servicii de irigaţii fermierilor de pe piaţa locală.În privinţa proiectului rămân însă semne de întrebare, în condiţiile în care oficialii de la MADR au prezentat până acum o singură evaluare de cost pentru acest proiect la preţuri din 2003.

Canalul porneşte din Siret (Călimăneşti) şi ar trebui să ajungă la Dridu, pe râul Ialomiţa. Lungimea lui ar trebui să aibă 198 km din care sunt realizaţi circa 20 km (cu roşu).

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 30.01.2012

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
canalul Siret-Baragan
, Mondragon
, canal
, Siret
, Baragan

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Abonează-te la Închide