Companii

„Ar fi bine sa revina cererea la nivelul de acum doi ani”, spune seful filialei de transport a Deutsche Bahn

„Ar fi bine sa revina cererea la nivelul de acum doi ani”, spune seful filialei de transport a Deutsche Bahn
15.02.2010, 23:18 245

Albin Budinsky, CEO-ul Schenker Romtrans - companie rezultata inurma fuziunii dintre Schenker si casa de expeditii Romtrans, spuneca prima jumatate a acestui an va fi la fel de dificila ca si ceade anul trecut si ca in privinta celui de-al doilea semestru nu sepoate pronunta in conditiile actuale.

"Probabil ca as fi un om foarte bogat daca as reusi sa spun cese va intampla in a doua jumatate a anului. Rezultatele companieivor depinde foarte mult de cum va evolua cererea pentru transportulde marfuri", a declarat Albin Budinsky.

Peste99% din titlurile Romtrans, detinute de peste 1.000 de actionari,au fost cumparate la sfarsitul lui 2008 de DB Schenker, in urmaunei tranzactii estimate la 90 mil. euro.

Budinsky, 44 de ani, spune ca rezultatale financiare pe anultrecut nu sunt inca definitive, lucrandu-se in continuare laelaborarea bilantului contabil. "In mod cert se va inregistra unregres, pe care il estimez la circa 30% in nivelul afacerilorcompaniei."

Business in scadere cu 30%, pana la 70 mil.euro

Schenker Romania a rulat in 2008 afaceri de aproape 35 demilioane de euro, in timp ce Romtrans a inregistrat 76,2 milioanede euro, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Budinsky sidatelor de pe site-ul Ministerului de Finante.

Calculele ZF, bazate pe scaderea estimata de oficialul SchenkerRomtrans, arata ca businessul estimat al celor doua companii peanul trecut s-a ridicat la circa 70 de milioane de euro.

"In 2009 ne-am confruntat cu o situatie dificila, avand invedere contextul economic, ce a dus la scaderea cererii pentruservicii de transport marfa din partea unor clienti, cu procente ceau variat intre 10 si 70%".

Compania Schenker Romtrans activeaza in domeniul transportuluiintern si international de marfuri pe cale rutiera, feroviara,maritima si aeriana.

Transportul international de marfuri genereaza aproape 75% dinafacerile companiei, in timp ce transportul intern aduce restul,potrivit lui Budinsky.

Oficialul companiei asociaza businessul din transport cu unsupermarket, cu o oferta foarte variata de produse. "Ar fi bine sarevina cererea clientilor la nivelul de acum doi ani", spuneel.

Albin Budinsky a venit in Romania in 1997 si a ocupat pozitia degeneral manager al filialei locale a DB Schenker incepand din 2001.De la sfarsitul anului trecut el a preluat operatiunile deconducere ale Schenker Romtrans si s-a ocupat de fuziunea celordoua companii.

"Compania noastra este ca o barca al carei motor sunt clientii.Astept ca acest motor sa fie pornit ca sa vad o crestere aafacerilor", a spus Budinsky. El a mai adaugat ca spera ca simotorul economiei romanesti sa porneasca in cel mai scurt timpposibil. Anul trecut, cele doua companii transportau impreuna peste180.000 de tone de marfuri pe luna. Printre clientiitransportatorului atrasi recent se numar retailerul austriac debricolaj bauMax, potrivit oficialului companiei.

Investitii de cateva zeci de mii de euro in schimbarealogo-ului

In prezent, logo-ul DB Schenker Romtrans este pus pe toatesediile companiei, investitie ce se ridica la cateca zeci de mii deeuro, dupa cum apreciaza Budinsky. De asemenea, logo-ul a fostinscriptionat pe camioanele companiei.

Conducerea noii entitati Schenker Romtrans, cu 10 sucursale si70 de puncte de lucru in tara, este asigurata de un comitetexecutiv, format din Valeriu Dascalu (COO - director operational),Peter Rausch (CFO - director financiar) si Albin Budinsky (CEO) siun consiliu de supraveghere, format din cinci oameni (patru membriai Schenker Austria si fostul presedinte al Romtrans, Ion Nan).

Intrebat ce parere are despre masurile luate de Guvern pentru caRomania sa iasa din criza economica, Budinsky a spus ca in generalnimeni nu poate afirma ca ar fi descoperit solutia ideala pentruiesirea din criza strict prin masuri economice. "Ca atare, urmarimcu foarte mare atentie evolutia mediului economic si de afaceri,incercand in permanenta sa anticipam evolutiile viitoare."

Cel putin 175 de angajati disponibilizati

Anul trecut, actionarii au luat mai multe masuri pentru acontracara efectele crizei. Printre acestea se numararestructurarea unor departamente, disponibilizari, dar si odezvoltare a portofoliului de produse.

Astfel, de la 1.372 de angajati in primul trimestru al anului2008 s-a ajuns la 1.197 angajati in aceeasi perioada a anului 2009.Budinsky nu a precizat daca disponibilizarile au continuat si dupaaceasta perioada. "Departamentele celor doua companii s-au unit,iar oamenii lucreaza acum impreuna", a spus el.

Din punctul lui de vedere scenariul cel mai pesimit de anulacesta ar fi acela in care rezultatele financiare s-ar pozitionasub nivelul celor de anul trecut.

Cea mai mare tranzactie din transporturi

  • Decembrie 2008: data incheierii tranzactiei
  • 90 mil. euro: valoarea tranzactiei
  • Cumparator: Deutsche Bahn prin DB Schenker
  • Vanzatori: 2.000 de actionari ai Romtrans
  • Avocat cumparator: Wolf Theiss Romania, Viena si Budapesta
  • Avocat vanzatori: Reff & Associates

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO