Companii

Benvenuti: Invazia de centre comerciale ne-a determinat sa investim in dezvoltarea retelei

09.10.2007, 13:44 36

"Invazia de centre comerciale din marile orase ne-a determinat sa investim in dezvoltarea retelei. Pana la sfarsitul anului vom ajunge la 26 de magazine, iar pentru anul viitor avem ca tinta deschiderea altor zece", a declarat Adrian Cazu, director al retelei de magazine Benvenuti.
Orasele vizate de retailerul de incaltaminte sunt Iasi, Bacau, Arad, Deva, Constanta, Bucuresti si Suceava.
Bugetul alocat deschiderii unui magazin de aproximativ 200 de metri patrati se ridica la 60.000 de euro, suma la care se adauga stocul de marfa in valoare de circa 150.000 de euro.
Reteaua de magazine Benvenuti a inregistrat in primul semestru al acestui an vanzari mai mari cu 35% fata de aceeasi perioada a anului anterior, pana la 9,45 mil. euro, nivel comparabil cu cel raportat de companie in tot anul 2006.
"Deschiderea magazinelor si o educare a clientilor au avut un rol important in evolutia afacerii. Foarte multi clienti renunta la produsele ieftine si incep sa caute articole de o calitate mai buna", este de parere Cazu.
Pentru acest an, compania estimeaza afaceri in crestere cu 60% fata de anul trecut, cand valoarea raportata a fost de 9,7 mil. euro. Factorul principal al majorarii business-ului este extinderea retelei de magazine in principalele centre comerciale din marile orase, dar si schimbarile bruste de temperatura.
"Anul acesta frigul a venit mai repede, ceea ce a facut ca multe articole din colectiile toamna-iarna sa se vanda incepand din a doua jumatate a lunii august si in special in luna septembrie", a declarat Miruna Dumitrescu, PR manager al Benvenuti.
Potrivit conducerii companiei, varfurile de vanzari sunt inceputurile de sezon, respectiv lunile martie-aprilie si noiembrie-decembrie, perioade care coincid si cu lunile sarbatorilor de Paste si Craciun.
Benvenuti este un magazin multibrand in care ponderea cea mai mare o detine incaltamintea. Se vede foarte bine in magazin ca avem mai multe posete. Anul acesta ponderea marochinariei a crescut, ajungand sa reprezinte aproximativ un sfert din totalul vanzarilor", a spus Cazu.
Pe langa brandurile de incaltaminte mai cunoscute, cum ar fi, Enzo Bertini, Solo Donna sau Marco Santini, compania a mai adus in aceasta toamna brandul Lacoste, iar pe partea de marochinarie pe langa Laura Biagiotti, Solo Soprani, Gian Marco Venturi sau Gatta, a aparut si brandul Oxus.
Chiar daca anul trecut compania lua in calcul extinderea retelei prin sistem franciza, deocamdata toate unitatile sunt in proprietatea Benvenuti. "Ne-am schimbat strategia, dar nu negam ca este posibil ca pe viitor sa francizam o parte din magazinele noastre", a explicat Cazu.
Benvenuti are ca tinta segmentul de consumatori cu venituri medii si peste medii, motiv pentru care punctele de distributie sunt situate in general in cadrul locatiilor centrale de tip mall sau pe arterele ultracentrale din marile orase, cu peste 100.000 de locuitori.
Unul dintre principalii competitori ai companiei este retailerul Leonardo, care se adreseaza insa segmentului popular.
Dupa integrarea in Uniunea Europeana, retailerii de incaltaminte care activeaza la nivel local au inceput sa fie puternic concurati de companiile internationale.
Cel mai mare retailer de incaltaminte din Europa, Deichmann a deschis deja trei locatii in Romania, iar Leder&Schuh, din Austria, a anuntat deschiderea unui magazin la inceputul anului viitor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO