Companii

Bergenbier a ajutat Interbrew sa ajunga la afaceri de 140 de milioane de euro

01.03.2006, 19:53 28

Vanzarile numarului trei de pe piata locala de bere au crescut cu 18% in volum, de peste trei ori mai mult decat ritmul inregistrat de piata.

Compania Interbrew Romania, filiala liderului mondial de pe piata berii InBev, a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 140 de milioane de euro, in crestere valorica cu 35% fata de 2004, in conditiile in care volumul total de bere vanduta a crescut cu 18%, de trei ori mai mult decat piata berii.

Potrivit MEMRB Romania, piata berii a inregistrat anul trecut o crestere volumica de 5,2%.

Interbrew a vandut anul trecut 2,6 milioane de hectolitri de bere, fata de 2,2 milioane de hectolitri in 2004.

"Rezultatele Interbrew Romania se datoreaza in principal marcii Bergenbier", a spus Mihai Ghyka, director general al Interbrew Romania. Ghyka a precizat ca alaturi de Bergenbier, o contributie importanta la cresterea vanzarilor din acest an au avut-o si Stella Artois si Beck''s.

"Compania a inregistrat cresteri mari si in segmentul berii la PET, cu Bergenbier Q-Pack si Noroc PET", a mai spus Ghyka.

Interbrew Romania este unul dintre cei mai activi producatori de bere de pe piata romaneasca, detinand o cota de piata de 21,5% la sfarsitul anului trecut, conform datelor de retail audit ale MEMRB Romania.

"Cred ca anul acesta piata berii va avea o crestere mai redusa, de 2-3%, pentru ca in anii urmatori cresterile sa fie constante", spune Mihai Ghyka.

In opinia lui, piata va inregistra anul acesta si cresteri valorice, pentru ca va exista o tendinta din partea consumatorilor de a se indrepta catre marcile din segmentele superioare.

"E posibil sa asistam in continuare la aparitia de noi marci care sa intre in aceasta lupta, dar nu cu impact semnificativ asupra leadership-ului actual", sustine Ghyka.

Daca piata a crescut cu doar 5%, investitiile in publicitate au crescut cu 38% fata de 2004. Per sticla vanduta, este o crestere neta a cheltuielilor publicitare de 33%. In opinia lui Ghyka motivatia tine de competitivitatea acestei piete.

Valoarea investitiilor realizate de Interbrew in Romania depaseste 150 de milioane de euro si a vizat consolidarea marcilor pe care le produce local, Stella Artois, Beck''s, Bergenbier si Noroc. Alaturi de acestea, Interbrew importa specialitatile belgiene Leffe si Hoegaarden. In 2004, filiala locala a Inbev a raportat o cifra de afaceri de 103 mil. euro, volumul vanzarilor depasind doua milioane de hectolitri.

Romania, Rusia, Ucraina si Bulgaria au fost si anul trecut unul dintre principalele motoare de crestere pentru InBev. La finalul anului 2005, rezultatele InBev arata o crestere organica de 5,4%, comparativ cu anul anterior. Vanzarile totale din Europa Centrala si de Est au atins 38,1 milioane de hectolitri, in crestere cu 10,7% fata de 2004. Piata berii este estimata la peste 600 de milioane de euro, patru dintre primii cinci jucatori fiind companii multinationale: Brau Union, Ursus Breweries, Interbrew si URBB. Cele patru companii multinationale prezente pe piata locala detin circa 70% din vanzarile anuale, un loc important fiind detinut in prezent de European Drinks, cel mai mare grup autohton din industria alimentara, care a anuntat investitii de peste 100 mil. euro in perioada urmatoare pentru cresterea capacitatilor de productie la bere.

Printre jucatorii mici se numara Bere Mures, o afacere dezvoltata de un grup de investitori autohtoni, Bermas Suceava si Martens Galati, filiala numarului patru de pe piata belgiana a berii, Martens Breweries.

Producatorii locali se asteapta in perioada urmatoare la o crestere a consumului de bere, pana la media europeana. Astfel, de la 64 l/cap de locuitor, cat este in prezent, consumul ar putea ajunge o data cu aderarea la Uniunea Europeana pana la 80 l/cap de locuitor, cat reprezinta media la nivel european.

dana.ciriperu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO