Companii

Bibco Biborteni cumpara o noua linie de productie

11.03.2004, 00:00 200

Producatorul de apa minerala si bauturi racoritoare Bibco Biborteni va investi 800.000 de dolari pentru instalarea unei noi linii de productie si imbuteliere, proiectul urmind sa fie finalizat cel mai tirziu in luna mai.
Finantarea va fi asigurata dintr-un credit acordat de Banca Transilvania si din resurse proprii ale companiei.
 Directorul general al companiei, Radu Preda, a declarat ca vinzarile Bibco Biborteni au totalizat anul trecut 330 de miliarde de lei (aproximativ 10 milioane de dolari), comparativ cu 8,5 milioane dolari in 2002.
Preda apreciaza ca sectorul de productie a apelor minerale va continua sa se dezvolte si in anii urmatori.
"Ma bazez pe doua elemente cind spun ca aceasta industrie este in crestere. Primul ar fi faptul ca de la an la an vinzarile cresc cu 10-15%, iar al doilea ar fi consumul pe cap de locuitor. In Romania, consumul pe cap de locuitor este de 36 de litri pe an, in Italia, de exemplu, este de peste 200 de litri, iar in Ungaria depaseste 60 de litri", a spus Preda.
Bibco Biborteni produce apa minerala, apa plata si bauturi racoritoare si intentioneaza sa lanseze, in acest an, un sortiment cu fructe exotice.
Compania a vindut, anul trecut, 55 de milioane litri de apa minerala si opt milioane de litri bauturi racoritoare. Pentru 2004, Preda estimeaza ca nivelul vinzarilor va creste la peste 70 de milioane litri de apa minerala.
Bibco a investit, pina in prezent, aproximativ 20 de milioane de dolari, cea mai mare parte a sumelor (16 milioane de dolari) fiind atrase prin contractarea unor credite, iar restul din resurse proprii. Compania detine o fabrica in satul Biborteni din judetul Covasna.
Piata apelor minerale a fost estimata anul trecut la 280 milioane de euro, in crestere cu 4% fata de 2002. Din punct de vedere cantitativ, piata este in jur de un miliard de litri.
Impreuna cu sucurile, piata de soft drinks este estimata la peste 500 milioane de dolari.
Chiar daca a crescut in ultimii zece ani de la sase litri pe cap de locuitor la 36 de litri pe cap de locuitor, consumul de apa minerala din Romania ramane totusi foarte scazut in comparatie cu tarile occidentale, unde consumul atinge peste 100 litri pe cap de locuitor.
Una din tendintele manifestate in ultimii ani pe aceasta este cresterea consumului de apa plata, in ciuda traditiei orientate preponderent catre apa minerala.
Principalii jucatori de pe aceasta piata sunt European Drinks, cu Izvorul Minunilor, Romaqua, cu Borsec si Coca-Cola, cu Dorna.
Piata apelor minerale a fost marcata in 2002 de achizitia apelor minerale si a produselor Dorna Apemin SA de catre Coca-Cola. Tranzactia a fost de 39 milioane de euro si a cuprins brandurile White Spring, Poiana Negri, Dorna Ape Minerale si marca locala Cristalina. La achizitie au participat imbuteliatorul Coca-Cola, Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC) si The Coca-Cola Company SUA. georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO