Companii

Bilanţul comerţului modern la şase luni: Peste 170 de magazine deschise dintr-un total de 400 planificate la nivelul întregului an. Doar două reţele din zece nu au deschis unităţi proprii, este vorba de jucătorii cash & carry

Bilanţul comerţului modern la şase luni: Peste 170 de magazine deschise dintr-un total de 400 planificate la nivelul întregului an. Doar două reţele din zece nu au deschis unităţi proprii, este vorba de jucătorii cash & carry

Autor: Cristina Roşca

06.08.2021, 07:00 171

În primele şase luni din 2021 lanţurile internaţionale au deschis 170 de magazine din cele circa 400 planificate. Unele reţele accelerează însă dezvoltarea în S2 pentru a-şi îndeplini ţinta.

Investiţiile totale ale celor zece jucători din comerţul modern local merg spre 1 mld. euro în 2021, conform estimărilor ZF. Este vorba de bani folosiţi în special pen­tru deschideri, remodelări, achiziţii de terenuri şi dez­vol­tări logistice. Dezvoltarea este cea mai importantă direcţie pentru investiţii. Opt dintre cei zece comercianţi străini au deschis ma­gazine în 2021, singurele excepţii fiind cele două reţele de tip cash & carry - Metro şi Selgros. Au existat şi trei retai­leri care au închis din unităţi, e vorba de Cora - un hiper­mar­ket la Drobeta-Turnu Severin, de Profi - opt maga­zi­ne - şi de Carrefour.

Grupul francez şi-a restructurat reţeaua din România în S1 şi mai are 353 de magazine, cu 16 mai puţine decât la finalul lui 2020.

Cea mai mare scădere este înregistrată pe formatul de proximitate, unde numărul de magazine a scăzut cu 12, iar o explicaţie poate fi faptul că cel mai mare francizat al francezilor a vândut zece magazine către Profi. Nu există date privind închiderile Mega Image însă, compania nu a răspuns solicitării ZF.

Universul de comerţ modern a depăşit pragul de 3.600 de magazine în România, e vorba de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash&carry, discount şi proximitate.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO