Companii

Brandul de modă elveţian Tally Weijl merge în mallul AFI din Ploieşti

Brandul de modă elveţian Tally Weijl merge în mallul AFI din Ploieşti

Autor: Corina Mirea

02.02.2016, 00:04 1247

Brandul elveţian de haine şi accesorii Tally Weijl, prezent în aproape 40 de ţări cu circa 800 de magazine, va avea al doilea punct de vânzare în România până în luna martie a acestui an. Potrivit informaţiilor transmise pentru ZF de reprezentanţii grupului, al doilea magazin va apărea pe piaţa locală în AFI Palace Ploieşti.

În România, brandul care con­curează cu nume precum H&M, Bershka, Stradivarius sau C&A a deschis primul punct de vânzare în luna noiembrie a anului trecut, tot în reţeaua de centre comerciale AFI, însă în Capitală. Tally Weijl a fost adus pe piaţa din România de o companie înfiinţată în vara lui 2015 – Fun Fashion SRL – cu capital româno-grec, ai cărei acţionari sunt Kouris Poseidon, Michail Koro­naios şi George Pătraşcu, potrivit informaţiilor ZF şi datelor publicate în Monitorul Oficial. „Primul magazin deschis în România este deschis în franciză de un joint venture româ­no-grec. Piaţa românească are potenţial şi luăm în calcul noi unităţi. Al doilea magazin va fi deschis în AFI Palace Ploieşti până în luna martie“, au spus reprezentanţii Tally Weijl pentru ZF. Întrebaţi dacă al doilea magazin va fi deschis de aceeaşi companie, aceştia au menţionat că „scopul nostru este ca partenerii noştri să fie mulţumiţi cu performanţa magazinelor şi astfel să vrea să investească în unităţi noi“.

Tally Weijl a deschis primul său magazin în urmă cu aproape trei decenii în Fribourg, Elveţia, iar în 1997 antreprenoarea Tally Elfassi-Weijl şi partenerul său de afaceri Beat Grüring au decis să „exporte“ brandul întâi pe piaţa din Germania.

Lanţul elveţian este unul dintre jucătorii importanţi din industria globală de fashion care s-a lăsat aşteptat în România, fiind, până nu demult, unul dintre marii absenţi ai pieţei locale, alături de nume precum Primark, Uterque, Banana Republic, Forever 21, COS, Uniqlo, TopShop sau Urban Outfiters.

Magazinul Tally Weijl din AFI Palace Cotroceni din Capitală are o suprafaţă de 173 de metri pătraţi, iar contractul de închiriere a spaţiului semnat de Fun Fashion şi AFI a fost semnat pe o perioadă de cinci ani cu posibilitate de prelungire, conform informaţiilor transmise de reprezentanţii reţelei de centre comerciale.

În Europa Tally Weijl s-a „aşezat“ cu magazine fizice, în franciză sau cu unităţi proprii, în ţări mai sărace decât România, cum ar fi Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, dar şi Ungaria, Ucraina sau Cehia. 

În plus, magazinul Tally Weijl din AFI Palace Cotroceni este amplasat pe un singur etaj, fiind o unitate de mici dimensiuni, în timp ce în alte capitale europene, cum ar fi Viena, brandul elveţian este dispus pe suprafeţe mai mari.

Din cele peste 770 de magazine pe care le are la nivel global, Tally Weijl deţine în mod direct 400 de unităţi, conform informaţiilor disponibile într-un raport de prezentare al companiei.

În ultimul an, România a fost atras mai mulţi retaileri străini, însă în special pe segmentul online, cum ar fi answear.com sau ZOOT, palier pe care şi retailerii de modă cu istoric pe piaţa locală au decis să intre (Zara, H&M, Bershka sau eMag), „mânaţi“ de o piaţă în valoare de 140 de milioane de euro în 2014). Totuşi, chiar la început de an, doi dintre “marii absenţi” de pe piaţa locală ai industriei globale de modă, respectiv COS (brand al H&M) şi brandul american Forever 21 au anunţat că în câteva luni românii vor putea să le treacă pragul în noile magazine de pe Calea Victoriei, respectiv din mallul ParkLake din Titan.

 
 
 
 
 
AFACERI DE LA ZERO