Companii

Carrefour si-a majorat vanzarile cu 27% in T2

12.07.2007, 20:42 17

Vanzarile Carrefour Romania au crescut cu 27% in trimestrul al doilea al anului fata de aceeasi perioada din 2006 (fara a lua in calcul variatiile de curs valutar), in conditiile in care compania a deschis in ultimul an un singur magazin, potrivit unui raport financiar al grupului francez Carrefour.
Reteaua de hipermarketuri Carrefour detine in prezent 7 unitati in Romania, ultima inaugurare pe piata locala avand loc in luna octombrie a anului trecut, in centrul comercial Tom din Constanta.
Recent, grupul francez Hyparlo, preluat de Carrefour in 2006, a anuntat o crestere de 53% a cifrei de afaceri a magazinelor Carrefour in Romania, in primul trimestru al anului fata de perioada similara din 2006, pana la 171,3 mil. euro. In perioada aprilie 2006 - aprilie 2007, retailerul a deschis doua magazine pe piata romaneasca, in Baneasa (langa Bucuresti) si la Constanta.
Compania Carrefour Romania, aflata in plina expansiune pe piata locala, a inregistrat pe al doilea trimestru cel mai mare ritm de crestere la nivelul subsidiarelor din Europa ale grupului francez Carrefour. Reprezentantii grupului francez nu au dorit sa ofere mai multe informatii pe marginea rezultatelor din Romania. Cifra de afaceri a companiei a ajuns anul trecut la 608,9 mil. euro, in crestere cu 39% fata de 2005. La finele anului 2005, compania detinea 5 magazine operationale pe piata romaneasca. Retailerul a anuntat dublarea numarului de magazine in Romania pana la finele anului viitor, prin investitii de aproximativ 180 mil. euro in 8-9 locatii noi. Astfel, 2008 va fi cel mai dinamic an al retelei Carrefour pe piata romaneasca. Dupa redeschiderea magazinului din centrul Bucurestiului preluat de la Univers'All, Carrefour va inaugura in a doua jumatate a anului alte trei hipermarketuri, doua la Iasi si unul la Cluj-Napoca, in urma unor investitii de 20 mil. euro pe unitate. In locatia inchiriata din centrul Bucurestiului, retailerul francez va inaugura cea mai mica unitate a retelei, cu o suprafata de vanzare de 3.600 de metri patrati si aproximativ 300 de angajati.
Concurenta pe segmentul hipermarketurilor se intensifica, odata cu intrarea pe piata, anul trecut, a retelelor internationale de retail Auchan (Franta) si Real (parte a grupului german Metro). In plus, retailerii Kaufland si Spar au adus recent pe piata un concept de hipermarket de dimensiuni mai mici si au anuntat ritmuri accelerate de extindere a retelelor.
La nivelul Europei, cu exceptia Frantei, Carrefour a realizat in trimestrul al doilea vanzari de 8,535 miliarde de euro, in crestere cu 5,8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile la sase luni din aceasta regiune au fost de 16,66 miliarde de euro, mai mari cu 6,3% fata de primul semestru din 2006.
Cel mai rapid avans al vanzarilor din trimestrul al doilea, in functie de regiune, a fost consemnat in America Latina, respectiv de 34,9%, pana la valoarea de 2,32 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO