Companii
Carrefour vrea să producă haine sub marca proprie TEX în fabricile din România
Cele mai vândute articole de modă la Carrefour sunt cele din zona de bunuri permanente, respectiv lenjerie de corp, şosete, dar şi tricourile şi pantalonii - în special jeanşi
Retailerul francez, al doilea cel mai mare jucător din comerţul local, are în plan să colaboreze cu fabrici din România şi cu designeri autohtoni pentru a dezvolta colecţii sub marca proprie Tex l Vânzările de haine sub marcă proprie contribuie cu 3-5% la businessul hipermarketurilor Carrefour, adică cu 30-50 milioane de euro.
„În acest moment nu facem producţie în România. Produsele marcă privată Tex se realizează în ţările asiatice, dar şi în state precum Franţa, Spania, Turcia, Maroc sau Egipt”, spun oficialii Carrefour.
Ei adaugă însă că există planuri de creştere pe segmentul mărcii proprii, respectiv brandul Tex, pentru care deja lucrează la două proiecte.
„Este vorba de crearea unor minicolecţii (fast fashion) pentru completarea şi reînnoirea gamei actuale de produse sezoniere şi pentru alinierea la tendinţele periodice din magazinele specializate. Vrem şi să producem minicolecţii Tex create de designeri români, un proiect în care încercăm să implicăm şi furnizori români”, au spus reprezentanţii Carrefour.
România a fost încă dinainte de 1989 şi a rămas şi astăzi unul dintre cei mai mari producători mondiali de îmbrăcăminte şi încălţăminte. Apropierea faţă de Vest, forţa de muncă calificată şi totuşi ieftină i-au convins pe unii dintre cei mai mari retaileri de modă din lume să producă aici. Unii au ales să lucreze cu fabricile locale în sistem de lohn sau în sistem integrat. Alţii au preferat să facă investiţii directe pe piaţa locală, deschizând fabrici care să producă exclusiv pentru grup. În cazul Carrefour ar fi vorba de un parteneriat.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
S-a aşternut liniştea peste digitalizarea IMM-urilor non-IT: „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion