Companii

Castigator la puncte, BMW

27.06.2001, 00:00 18



Presedintii companiilor auto americane au ramas asezati pe locurile lor saptamana trecuta, la decernarea premiilor pentru cele mai bune motoare ale anului 2001.

Desfasurat la Stuttgart, in Germania, evenimentul a inregistrat marsul triumfal al sefilor de la Saab, PSA Peugeot-Citroen, Ferrari si Volkswagen Group. Triumful a fost insa deplin numai pentru compania bavareza BMW, care a plecat de la festivitate cu cinci premii din cele douasprezece.

Producatorii europeni de autovehicule au castigat noua premii, de la categorii ce au variat de la cel mai economic motor si cel mai bun concept pana la cel mai bun nou motor din 2001, iar in ceea ce priveste limitele de capacitate cilindrica, de la cilindree sub un litru pana la peste patru litri.

Singura companie premiata, din afara Uniunii Europene, a fost producatorul japonez Honda, care a cucerit ultimele trei premii disponibile, din care doua pentru hibridul Insight si un premiu pentru "monstrul" de 2 litri S2000.

Votate de 38 de jurnalisti ce au reprezentat 17 tari - Australia, India, Japonia, Noua Zeelanda, toata Europa si Statele Unite - motoarele ce au intrat in competitie au primit puncte pe baza contributiei la eficienta masinii, rafinament si protectia mediului, precum si pentru prestatia pe sosea.

Pe baza acestor criterii, juriul - ce a inclus sapte reprezentanti SUA - a selectat doua motoare diesel ca fiind cele mai bune in categoria lor.

Astfel, propulsorul Volkswagen Group TDi de 1,4 litri si-a surclasat concurentii din categoria motoarelor cu capacitate intre un litru si 1,4 litri, in timp ce motorul PSA Peugeot-Citroen de 2,2 litri HDi a depasit net competitorul de 2,5 litri produs de BMW (in categoria 2-2,5 litri). Acest lucru este, potrivit presei internationale, dovada ca din ce in ce mai mult, dieselul castiga audienta.

Tehnicienii de la Saab nu si-au mai incaput in piele de bucurie, in momentul in care motorul lor cu compresie variabila (SVC) a depasit propulsorul Mercedes Benz Necar 5, in cadrul categoriei cel mai bun concept. Juriul a fost impresionat de performanta motorului de a fi la fel de puternic precum unul de 3 litri, insa la o capacitate nominala de 1,6 litri.

Adevaratul castigator al concursului a fost insa BMW. Compania germana a dominat net competitia, cucerind cel mai ravnit trofeu, cel de cel mai bun motor al anului 2001.

Juriul a hotarat ca propulsorul de 3,2 litri si sase cilindri - ce locuieste sub capota supermasinilor BMW M3, M Coupe si M Roadster - reprezinta combinatia perfecta de viteza, eficienta, rafinament si practicalitate.

De asemenea, puterea monstrului mecanic BMW, de 343 de cai-putere, a depasit clar concurenta exercitata de legenda Formulei Unu, compania Ferrari, ca si de Honda, Volkswagen Group si PSA Peugeot-Citroen.


Seria 7, nou-nouta pe toate fetele

Compania germana BMW a prezentat, saptamana trecuta si in premiera mondiala, noile limuzine din Seria 7, anuntate ca fiind cele mai performante masini produse vreodata sub aceasta marca.

Potrivit comunicatului oficial BMW, noile masini isi vor face debutul la Salonul Auto International de la Frankfurt, in luna septembrie.

In ceea ce priveste confortul, noua serie 7 beneficiaza din plin de pe urma conceptului iDrive, potrivit caruia habitaclul masinii a fost impartit in doua zone: zona de confort si zona de condus.
In zona de confort, majoritatea functiilor considerate secundare sunt operate prin intermediul unui singur comutator plasat in centrul bordului, fapt ce determina scaderea substantiala a numarului de butoane.

Pentru zona de condus, BMW a eliminat schimbatorul de viteze si lacasul cheii de contact. In schimb, toate functiile primare sunt pozitionate pe volan si in jurul acestuia, pornirea facandu-se prin apasarea unui buton.

De asemenea, noua serie 7 va fi dotata cu prima cutie automatica Steptronic cu sase rapoarte, ce va pune in valoare initial doua variante de propulsor, unul de 3,5 litri V8 cu 272 de cai-putere si un motor cu o capacitate de 4,5 litri V8 si o putere de 333 de cai-putere. Ambele motoare dispun de tehnologia VANOS, Valvetronic si DIVA.


Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO