Românii cheltuie anual în magazinele din România 30-40 de milioane de euro pe haine, pantofi, genţi, bijuterii şi ceasuri de lux, în timp ce alte câteva zeci de milioane sunt cheltuite peste graniţe, în capitalele modei, precum Paris, New York sau Milano.
Piaţa locală de lux este încă subdezvoltată, chiar şi prin comparaţie cu pieţele din regiune, precum Polonia sau Ucraina.
Un alt aspect particular este faptul că cele mai multe branduri sunt venite în franciză, aduse de antreprenori români. Singurul brand intrat direct este Louis Vuitton, care este de altfel şi cel care a spart gheaţa pe piaţa locală de modă de lux, în 2008.
Românii dau anual 20 de milioane de euro pe haine, pantofi şi genţi de lux, jumătate din sumă fiind cheltuită local şi jumătate în magazinele din străinătate, în capitale ale modei precum Paris sau Milano, estimează Srdjan Kovacevic, antreprenorul care a pus primele cărămizi la construcţia industriei luxului din România. Acestei sume i se adaugă alte 20-30 mil. euro cheltuiţi pe ceasuri şi bijuterii.
Kovacevic deţine la Bucureşti monobrandurile Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella şi Emporio Armani.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels