Companii

Catalin Ignat, Tuborg: Cresterea puterii de cumparare mareste vanzarile de bere premium

Catalin Ignat, Tuborg: Cresterea puterii de cumparare mareste vanzarile de bere premium

Catalin Ignat, director de marketing al URBB: Eliminarea taxelor vamale, odata cu 2007, va facilita pe de o parte patrunderea pe piata berii din Romania a unor noi branduri de import, iar pe de alta parte exporturile producatorilor romani catre UE.

17.11.2006, 20:53 106

Catalin Ignat, directorul de marketing al United Romania Bereprod Breweries, care produce sub licenta marcile Tuborg si Carlsberg, spune ca incepand din 2004 compania si-a dublat exporturile anual, mizand pe trendul ascendent si dupa integrare.
"Eliminarea taxelor vamale, odata cu 2007, va facilita pe de o parte patrunderea pe piata berii din Romania a unor noi branduri de import, iar pe de alta parte exporturile producatorilor romani catre UE. In ceea ce ne priveste, de cativa ani facem pasi importanti in aceasta directie, iar pentru anul viitor ne propunem sa ramanem cel mai mare exportator de bere premium din Romania", a declarat Catalin Ignat.
Conform datelor furnizate de companie, incepand din 2004, URBB si-a dublat exporturile in fiecare an. De la o pondere de 3,6% din cifra de afaceri in 2004, exporturile si-au crescut contributia pana la 7,5% in 2005. In 2006, volumele livrate pe pietele externe vor reprezenta 15% din cifra de afaceri a companiei, iar pentru 2007 se mizeaza si pe o crestere de 30% a exporturilor, pana la o valoare de 20% din cifra de afaceri.
Compania URBB produce anual circa 1,2 mil. hectolitri de bere, ceea ce inseamna ca in acest an vor pleca pe pietele externe circa 180.000 de hectolitri de bere produsi in fabrica din Pantelimon.
Toate cele patru branduri produse local (Skol, Holsten, Tuborg si Carlsberg) sunt distribuite si la export. Marcile Tuborg si Holsten pleaca la export spre Republica Moldova. Pentru Skol, compania are contracte in Hong Kong si in Republica Moldova si se afla momentan in negocieri cu Statele Unite, iar Carlsberg este exportat in Bulgaria si Serbia. In afara de acestea, URBB mai are in portofoliu marcile Guiness si Kilkenny, ambele importate, pe care le comercializeaza pe piata din Romania.
"Prin produsele pe care le avem, reusim sa acoperim foarte bine segmentele de piata pe care le vizam si anume premium si super-premium", spune Ignat.
Fiecare produs are un rol si un loc bine stabilite in portofoliu. "Ca strategie, suntem prezenti pe piata numai cu marci internationale si recunoscute", a explicat directorul de marketing. Pe fondul cresterii atat a exporturilor, cat si al consumului de bere in Romania, URBB mizeaza pentru anul 2007 pe o crestere de 30% a vanzarilor fata de anul in curs si pe o crestere de 35% a cifrei de afaceri.
Consumul de bere pe cap de locuitor in Romania este in prezent de 64 de litri, dar directorul de marketing al URBB este de parere ca aderarea la structurile UE va influenta si consumul de bere din Romania. "Estimam o crestere pana la 80 de litri pe cap de locuitor, la nivelul mediei europene", adauga Ignat.
Perioada ianuarie-septembrie a anului 2006 a insemnat pentru cei de la URBB o crestere volumica de 20% a vanzarilor, fata de aceeasi perioada a anului trecut. Ignat spune ca aceasta crestere se datoreaza in mare parte evolutiei segmentului de bere premium si super-premium..
"Un motor important al acestei cresteri este reprezentat de preferinta tot mai mare manifestata de consumatorii romani, pe fondul cresterii puterii de cumparare, pentru marcile de bere premium. Este un trend care se va face in continuare simtit pe piata berii", este de parere Catalin Ignat.
Brandul pe care s-au bazat cei de la URBB este Tuborg, cea mai puternica marca pe care o detin, cu o cota de piata de 50% intre berile internationale produse sub licenta in Romania, potrivit informatiilor companiei. "In clasamentul mondial al vanzarilor de Tuborg Christmas Brew (n.r. - specialitatea Tuborg de Craciun), Romania ocupa locul al doilea, dupa Danemarca", spune Ignat.
Compania a demarat recent o investitie care va ajunge la 50 mil. dolari (40 mil. euro) in 2011, dintre care, anul acesta s-au cheltuit 15 milioane de euro. Principalul scop este dublarea capacitatii de productie pana in 2011, la 2,3 milioane de hectolitri pe an. "Pana in acest moment, lucrarile au avansat conform graficului pe care l-am stabilit la inceputul anului", spune Ignat.
Dupa ce faza de extindere a utilitatilor s-a incheiat (sistemul de racire, recuperare CO2, tratamentul apelor reziduale), recent a inceput constructia celei de-a doua berarii, care sa poata asigura viitoarea crestere a capacitatii de productie.
In acelasi timp, compania lucreaza la finalizarea centrului logistic, care se va intinde pe 3,5 hectare.
Volumele totale de bere vandute anul trecut in Romania au crescut cu 4,7%, situand piata de profil la aceeasi valoare pe care o avea si in 2004, 600 de milioane de euro. Piata berii din Romania este una dintre cele mai competitive din Europa, mai ales ca pietele vestice sunt dominate in general de trei jucatori internationali care controleaza 80% din piata.
Filialele autohtone ale celor patru companii multinationale (Heineken, SAB Miller, InBev si Carlsberg) controleaza in jur de 70% din piata locala.
In 2005, URBB s-a situat pe locul cinci intre producatorii prezenti pe piata berii din Romania, cu o cifra de afaceri de 72 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO