Companii

Câte magazine au spaniolii de la Inditex în România. Care este cea mai populară marcă a grupului

Câte magazine au spaniolii de la Inditex în România. Care este cea mai populară marcă a grupului

Autor: Cristina Rosca

14.03.2015, 15:35 2990

Anul trecut compania nu a inaugurat nicio unitate nouă, acesta fiind singurul an de pauză de la intrarea directă a grupului spaniol pe piaţa locală în 2007.

Grupul spaniol Inditex, liderul mondial al retailului de modă cu afaceri de aproape 17 mld. euro în 2013, va deschide în acest an pe piaţa locală zece magazine în centrele comerciale Mega Mall din Bucureşti şi Coresi din Braşov, urmând să ajungă la 108 unităţi sub şapte branduri printre care Zara, Pull&Bear şi Bershka.

Spaniolii au intrat iniţial în România în 2004 în franciză cu brandurile Zara şi Pull&Bear pentru ca trei ani mai târziu să vină direct.

Grupul spaniol Inditex nu este activ doar în retail, ci lucrează în România cu circa 100 de fabrici, furnizorii români reprezentând 25% din totalul furnizorilor de la nivel de UE, potrivit ultimelor date disponibile. Hainele “made in Romania” sunt astfel prezente pe urmeraşele celor peste 6.500 de magazine din toate colţurile lumii.

Gigantul îşi produce hainele în peste 1.400 de unităţi de producţie din toată lumea, dintre care circa 47% în Asia şi 40% în Europa. Din totalul de furnizori circa 100 sunt în România, respectiv 7% din total şi 25% din totalul furnizorilor din UE, potrivit ultimelor date ZF. Totuşi, pe piaţa locală sunt realizate 1% din hainele grupului, potrivit datelor furnizate anterior de reprezentanţii grupului, adică circa 9 milioane de unităţi. Astfel, deşi lucrează cu un număr mare de fabrici, ponderea în totalul producţiei este mică, semn că grupul a preferat să încheie contracte cu unităţi de mici dimensiuni.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO