Companii

Ce puteţi citi în noul număr din Business MAGAZIN: Cum supravieţuiesc afacerile mici în pandemie?

Ce puteţi citi în noul număr din Business MAGAZIN: Cum supravieţuiesc afacerile mici în pandemie?
21.09.2020, 00:07 79

► Energia, determinarea şi pasiunea nu mai erau de ajuns pentru micii antreprenori în contextul pandemiei de COVID-19. Mulţi nu le mai dădeau nicio şansă, erau primii care urma să fie măturaţi de puternicul val al crizei. Primii care ar fi depus armele, ar fi abandonat proiectele şi s-ar fi retras în linişte pentru a o lua din nou de la capăt când pandemia se va fi încheiat. În fond, ce aveau de pierdut? Unu, două locuri de muncă, vânzări de câteva zeci, poate sute de mii de lei, investiţii susţinute în mare parte din economiile proprii sau din mici credite, chiar de nevoi personale. Abandonau acum şi o luau iar de la capăt. Unii mai făcuseră asta deja. Dar nu. Mulţi dintre ei s-au ambiţionat, au căutat soluţii, au strâns din dinţi şi au reuşit. Care este „decalogul” micilor antreprenori trecuţi prin criză?

► Criza determinată de pandemia de coronavirus este la început, iar efectele nu sunt pe deplin vizibile. Care sunt cele mai mari provocări pe segmentul creditării corporate în contextul crizei de COVID-19, cât de mult pot băncile să crediteze companiile, economia şi cât de mult poate să crească rata creditelor neperformante, spune Yves Lallemand, director general adjunct global corporates al BRD-Socgen.

► Evoluţia businessului de producţie de materiale de construcţii Etex Building Performance oferă un argument în plus că piaţa locală de construcţii este una efervescentă chiar şi în pandemie. Afacera a înregistrat creşteri de 10% în primul semestru al anului, iar investiţiile în România rămân în continuare o prioritate pentru belgienii care deţin până acum două fabrici pe piaţa locală.

► Ritmul mai lent cu care băncile lansează servicii şi produse financiare noi, în tendinţă cu avansul tehnologiei şi noile reglementări europene din domeniu reprezintă o mină de aur pentru start-up-urile de tehnologie care au o idee în zona fintech. Volt este unul dintre start-up-urile locale care, pornind de la nevoia clienţilor, a creat o aplicaţie mobilă pentru transferul instant de bani între carduri de la bănci diferite.

► Antreprenorul Cristian Preotu, proprietarul grupului Le Manoir, a reuşit nu doar să îşi menţină businessul pe linia de plutire, ci chiar să îşi dubleze vânzările în unităţile rămase active. A fost ajutat, spune el, de doi factori importanţi - nevoia de lux a bucureştenilor, chiar şi în vremuri de criză, şi lipsa locurilor în care puteau să îşi satisfacă această nevoie.

 
AFACERI DE LA ZERO