Companii

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână al revistei Business Magazin

Ce puteţi citi în numărul din această săptămână...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

19.09.2016, 00:04 118

Materialul de pe coperta revistei Business Magazin din această săptămână, intitulat „Cum să creşti un CEO“, pleacă de la constatarea că an de an cam una din cinci companii din rândul celor mai mari 200 de pe piaţa locală îşi schimbă conducătorul. Cât de mare este numărul de candidaţi pentru un fotoliu de CEO? Cât de laborios şi îndelungat este procesul de formare a unui CEO? Ce presupune acest traseu? Care sunt argumentele pro şi contra pentru numirea unui lider format în cadrul companiei faţă de aducerea unuia din exterior? Cât costă formarea unui CEO? Acestea sunt doar câteva dintre întrebările la care Business Magazin îşi propune să răspundă. Cel puţin 40 de lideri au preluat pe parcursul ultimului an conducerea unor companii locale din rândul celor mai mari 200, iar Dacia, Unilever, Metro, P&G, Orange, SAP ŞI Mercedes sunt doar câteva exemple. Multe companii au programe permanente pentru formarea liderilor, dar sunt şi situaţii în care şeful unei companii este adus din exterior. O recrutare greşită poate costa compania bani grei – cu cât mai înaltă poziţia, cu atât mai grav prejudiciul, motiv pentru care majoritatea companiilor mari au programe prin care identifică, dezvoltă şi păstrează talentele.

Legi noi, cu date de aplicare neclare, taxe de tot soiul, interdicţii, piaţa neagră, controverse şi accize sunt subiectele care menţin în tensiune companiile producătoare de ţigări. Deşi cadrul legislativ în care baleiază industria tutunului este un coşmar, afacerile celor trei mari producători – BAT, JTI şi Philip Morris – înfloresc. Anul trecut, vânzările lor cumulate au ajuns la aproape 3,1 miliarde de euro, iar profitabilitatea a depăşit 160 de milioane de euro, un nivel record. Piaţa tutunului reprezintă 2% din PIB iar în termeni de venituri bugetare reprezintă 12,5%, arată o analiză din această săptămână în revista Business Magazin.

„Duelul din piaţa cu flori“, unul dintre materialele pe care vi le propune Business Magazin în această săptămână, spune povestea ardelencei Ioana Molnar, care a renunţat la Psihologie şi a mizat pe antreprenoriat, fondând una dintre primele afaceri cu flori de pe piaţa locală, în 1997. După aproape două decenii de activitate, Magnolia, care a ajuns la 17 magazine răspândite în toată ţara, 100 de angajaţi şi venituri de 3,5 milioane de euro, are planuri ferme de extindere. Ioana Mihai-Andrei

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO