♦ Unul dintre primii retaileri care au aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici ♦ Auchan a mizat pe această strategie în magazinele de tip hipermarket pe care le-a convertit în 2023 în magazine de tip discount ♦ Mai recent, Carrefour aplică şi el acelaşi principiu în hipermarketuri şi supermarketuri ♦ Anterior, francezii aveau această strategie în magazinele de discount Supeco.
Retailerii prezenţi pe piaţa locală au început să aplice strategia „buy more, pay less“ (cumperi mai mult, plăteşti mai puţin - trad.) în încercarea de a atrage consumatori într-o perioadă în care oamenii sunt tot mai atenţi la preţuri şi la modul în care îşi cheltuie banii.
Astfel, proprietarii de magazine alimentare - în special magazine mari, de tip hipermarket - aplică mai multe preţuri la acelaşi produs, în funcţie de cantitatea achiziţionată.
Unul dintre primii retaileri care a aplicat acest model a fost La Cocoş, o companie românească ce operează hipermarketuri cu preţuri mici. Compania a optat pentru acest model de business chiar dinainte ca inflaţia record să afecteze puterea de cumpărare a românilor.