Companii

Pariul pe formatul de discount, cu preţuri mici, se extinde din zona de alimente şi în piaţa modei. Outlet-urile şi magazinele cu preţuri mici câştigă teren într-o perioadă în care românii sunt tot mai precauţi la shopping

Pariul pe formatul de discount, cu preţuri mici, se...

Autor: Cristina Roşca

14.03.2024, 00:07 918

Inflaţia în continuare ridicată şi dobânzile mari au afectat puterea de cumpărare a românilor, care astfel au devenit mai atenţi la modul în care îşi cheltuiesc banii.

Aceste schimbări se răsfrâng şi asupra pieţei de modă, unde multă vreme preferinţele au fost dictate de brand mai degrabă decât de preţ. Acum însă, outlet-urile şi magazinele cu preţuri mici câştigă teren.

În aceste condiţii, pe de-o parte, multe dintre brandurile noi care au intrat pe piaţă în ultimii ani, printre care se numără HalfPrice, La Locura şi Lefties (parte a grupului Inditex), activează în segmentul de outlet sau în cel de discount. Pe de altă parte, mărcile deja existente şi active în această zonă de preţ - cum e cazul Pepco şi C&A - pariază pe o expansiune accelerată.

În total, în ultimii doi ani peste 15 branduri noi de modă au intrat în România, semn că în continuare consumatorii locali sunt pasionaţi de cum arată şi ce poartă.

O bună parte dintre nou veniţi însă sunt activi în zona preţurilor mici, în frunte cu Lefties, Primark şi HalfPrice.

Când vine vorba de modă, România a fost în ultimii 15 ani cunoscută în regiune ca o piaţă cu apetit mare pentru branduri, cu consumatori interesaţi de trenduri şi dispuşi să cheltuie pe modă şi cosmetice o pondere mai mare din salariu comparativ cu polonezii, cehii sau ungurii. Acum lucrurile se schimbă?

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO