Companii

Cehii de la Sportisimo vor să deschidă zece magazine noi în România anul acesta, iar investiţiile pentru această expansiune ar putea ajunge la 2 mil. euro

Cehii de la Sportisimo vor să deschidă zece magazine...

Autor: Alexandra Matei

02.02.2023, 16:54 650

♦ În următorii cinci ani de zile, Sportisimo îşi propune să dubleze reţeaua de magazine din România, care numără astăzi 48 de unităţi.

♦ La nivel global, retailerul ceh are 221 de magazine şi este prezent în Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi Croaţia. 

♦ Cele zece magazine care vor fi deschise anul acesta vor crea minim 70 de locuri de muncă.

Retailerul ceh de articole sportive Sportisimo, prezent pe piaţa locală de şapte ani, are în plan să deschidă zece unităţi noi în 2023, iar investiţiile aferente acestei expansiuni ar putea ajunge la 2 mil. euro.

În următorii cinci ani de zile, Sportisimo îşi propune să dubleze reţeaua de magazine din România, care numără astăzi 48 de unităţi. La nivel global, retailerul ceh are 221 de magazine şi este prezent în Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria şi Croaţia.

„În prezent, avem 48 de locaţii în ţară, iar la nivel de grup suntem la 221. Vom menţine acest trend de expansiune. În următorii cinci ani de zile vrem să ne dublăm reţeaua de magazine din România. Obiectivul nostru este să ne îndreptăm către poziţia de lider de piaţă. Ne uităm, totodată, şi la alte pieţe pe care încă nu suntem prezenţi – Slovenia, Grecia, Albania sau Serbia. În 2023, ne propunem să deschidem 32 de locaţii noi la nivel global. În România, vom dezvolta 10 locaţii noi anul acesta. Mizăm inclusiv pe locaţii mai mici, adică magazine sub 500 de metri pătraţi. Investiţia în cele 10 locaţii noi din România va ajunge la circa 8 mil. euro”, a spus Iulia Vişan, expansion manager al Sportisimo România, în timpul unui eveniment de presă.

Investiţiile pentru deschiderea unui nou magazin, mai spune aceasta, sunt cuprinse între 80.000 de euro şi 400.000 de euro, însă valoarea lor diferă în funcţie de fiecare spaţiu în parte.

Cele zece magazine care vor fi deschise anul acesta, adaugă ea, vor crea minim 70 de locuri de muncă. În total, Sportisimo are în România circa 400 de angajaţi.

Produsele Sportisimo sunt realizate de fabricile cu care lucrează brandurile mari care se regăsesc în portofoliu, cum ar fi Adidas, Nike, Puma sau Reebok.

Sportisimo are, totodată, şi branduri proprii, care reprezintă circa 15% din portofoliu, însă, deocamdată, niciun produs nu este fabricat în România, preciează Petru Andronic, country manager al Sportisimo România.

Anul trecut, retailerul ceh a deschis un depozit în Cehia, în urma unor investiţii de 60 mil. euro.

„Este un depozit de 90.000 metri pătraţi, dezvoltat în urma unei investiţii de 60 mil. euro. Cea mai mare provocare pentru noi este să punem în activitate 100% acest depozit, pe care l-am deschis în 2022”, a mai adăugat Petru Andronic.

Piaţa din România, afirmă Maria Gheorghiţă, marketing manager al Sportisimo România, este foarte dinamică şi competitivă şi este estimată, în acest moment, la peste 500 mil. euro, Decathlon având cea mai mare parte din piaţă, circa 50%. Sportisimo, Hervis şi Intersport sunt jucătorii care vin din urmă.

Conform unui studiu recent realizat de Sportisimo, bugetul mediu pe care îl alocă un consumator român anual pentru zona de echipamente sportive este în jurul valorii de 290 de euro.

Acelaşi studiu arată că pe măsură ce creşte venitul per gospodărie, creşte şi frecvenţa cu care se practică sportul şi, implicit, achiziţia de echipamente sportive. Românii se uită foarte mult la branduri, în topul preferinţelor lor fiind Adidas, Nike, Puma sau Reebok.

De asemenea, potrivit aceluiaşi studiu, sporturile pe care românii le preferă sunt alergatul, drumeţiile şi ciclismul.

Sportisimo a fost înfiinţat în 1999 şi este unul dintre principalii retaileri de articole sportive din Europa Centrală şi de Est, care comercializează atât în magazine fizice, cât şi online, articole sportive şi produse pentru petrecerea timpului liber, colaborând cu cei mai mari producători din acest sector la nivel mondial.

Retailerul ceh a intrat în România în urmă cu şapte ani. În 2021, ultimul an pentru care există date disponibile, Sportisimo România a avut afaceri de 144 mil. lei, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO