Companii

Cele mai valoroase 10 companii din economie sunt cotate la 56,5 miliarde de euro. Valoarea lor a crescut cu 91% în pandemie. Jumătate dintre afacerile din top zece au capital majoritar românesc

Cele mai valoroase 10 companii din economie sunt cotate la 56,5 miliarde de euro. Valoarea lor a crescut cu 91% în pandemie. Jumătate dintre afacerile din top zece au capital majoritar românesc

Ziarul Financiar va publica în luna noiembrie a şaisprezecea ediţie a anuarului Top 100 cele mai valoroase companii din România, realizat în colaborare cu casa de investiţii BT Capital Partners şi cu Veridio.

Autor: Cristina Roşca

18.11.2021, 00:07 3878

UiPath este pentru al treilea an consecutiv cea mai valoroasă companie din România Trei jucători noi îşi fac loc la vârful clasamentului, e vorba de Pavăl Holding, Nuclearelectrica şi BRD Energia - alături de petrol şi gaze - a dat patru dintre cele mai valoroase zece companii româneşti Pe poziţia următoare s-a aflat sectorul bancar cu trei În pandemie, companiile aflate pe primele zece locuri în clasamentul ZF au fost evaluate în urcare, cu rate cuprinse între 36% - Hidroelectrica - şi 170% - Nuclearelectrica.

Cele mai valoroase 100 de com­panii din economia ro­mâ­neas­că sunt evaluate în acest an la aproape 120 de miliarde de euro, un nivel record ce a fost obţinut într-o perioadă cu totul atipică, marcată de pandemia de COVID-19 care macină o lume întreagă de mai bine de un an şi jumătate. Este pentru prima dată - în cei 16 ani de când Ziarul Financiar rea­lizează anuarul Top 100 cele mai valo­roase companii din România - când aceşti jucători, ce provin din sectoare variate precum energie, construcţii, retail sau teh­no­logie, ajung să fie cotaţi la peste 100 mld. euro. Spre comparaţie, cea mai bună eva­luare anterioară data din 2007 - unul dintre ul­ti­mii ani de boom economic de dinainte de criza financiară - şi se ridica la 96 mld. euro.

Cifrele din acest an arată încă o dată că pandemia a avut un efect diferit asupra sectoarelor economice, unele fiind lovite din plin de această criză sanitară devenită şi economică, în timp ce altele au reuşit să crească şi să se dezvolte capitalizând noile obiceiuri de consum şi noua normalitate.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO