Companii

CFR Marfă scoate la vânzare şi al doilea ferryboat şi reia licitaţia şi pentru prima navă

CFR Marfă scoate la vânzare şi al doilea ferryboat şi...

Autor: Mirabela Tiron

11.10.2023, 13:49 511

Compania de stat CFR Marfă anunţă reluarea licitaţiei pentru vânzarea navei ferry-boat Eforie, care nu şi-a găsit cumpărător în prima încercare din august, şi scoate la licitaţie şi a două navă (Mangalia).

„În vederea returnării ajutorului de stat considerat ilegal de către Comisia Europeană, CFR Marfă se află într-un proces amplu de valorificare a mijloacelor fixe disponibile neutilizate în activitatea de transport feroviar de marfă. În cadrul acestui proces care are că scop maximizarea veniturilor şi accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat, CFR Marfă reia şedinţa de licitaţie pentru nava ferryboat Eforie, urmând că şi cea de a două nava deţinută să fie şi ea valorificată prin licitaţie, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri", potrivit oficialilor companiei de stat.

Navele ferry-boat Eforie şi Mangalia sunt în conservare, fiind acostate în Dana 108, Portul Constanţa Sud Agigea.  Adjudecarea se va face pentru întreagă nava, mijloacele fixe aferente şi a combustibililor şi lubrifianţilor din tancul acesteia, în condiţiile „aşa cum este, acolo unde este”, au transmis oficialii CFR Marfă.

Navele pot fi vizionate şi inspectate la locul de acostare, la cerere, în prezenţa reprezentanţilor CFR Marfă, după achiziţionarea documentaţiei de licitaţie de către ofertanţi. Procedurile de licitaţie se vor desfăşoară în dată de 19.10.2023 pentru nava ferry-boat Eforie, respectiv 26.10.2023 pentru nava ferry-boat Mangalia şi se vor desfăşura la sediul BRM , începând cu ora 10.

"CFR Marfă este operatorul naţional de transport feroviar de marfă, care deţine o cota de piaţă de 31,2% din piaţă transporturilor feroviare de marfă din România, la nivelul primului  semestru al anului 2023, pentru mărfuri transportate", potrivit oficialilor companiei.

CFR Marfă trebuie să facă vânzări de active pentru a înapoia la buget 570 de milioane de euro considerate de Bruxelles ajutor de stat ilegal. Statul român trebuie să recupereze de la CFR Marfă această sumă, împreună cu dobânzile aferente, aşa cum anunţa în 2020 Comisia Europeană. Potrivit Comisiei, care a examinat la acel moment o plângere depusă de Asociaţia Transportatorilor Feroviari Privaţi din România, ajutorul pentru CFR Marfă  a fost oferit sub forma anulării datoriilor şi prin neîncasarea unor restanţe de la societate.

Transportatorul feroviar de stat CFR Marfă a avut pierderi şi anul trecut, când a raportat afaceri de 698 mil. lei şi pierderi de 153 milioane de lei, potrivit mfinante.ro. În ultimii zece ani compania a raportat doar pierderi, deşi transportatorii privaţi cu care concurează reuşesc să facă profit. CFR Marfă avea 3.246 de angajaţi anul trecut, faţă de 3.904 angajaţi anul anterior.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO