Companiile aeriene au demarat încă de la începutul anului promoţiile la biletele de avion, un instrument care stimulează cererea şi poate asigura un grad de încărcare mai mare pentru avioane.
Astfel, Qatar Airways, Air France KLM şi British Airways au dat startul "reducerilor" la bilete de avion, tăind între 24% şi 46% din preţul călătoriilor în străinătate.
"British Airways a redus preţul biletelor cu 24% pentru zborurile către America de Nord. Noua promoţie este valabilă pentru bilete în cabina World Traveller (economic) achiziţionate până la data de 11 martie 2012 pentru călătorii ce vor avea loc până pe 31 martie şi în intervalul 10 aprilie - 15 iunie", au transmis oficialii companiei aeriene.
Astfel că un bilet pe ruta Bucureşti-New York se vinde la preţul de 660 de euro de persoană pentru o călătorie dus-întors, iar un bilet spre Miami cu plecare de pe aeroportul Henri Coandă (Otopeni) costă 690 de euro , potrivit datelor transmise de companie.
Anual câteva sute de români călătoresc în interes de afaceri sau în vacanţă în SUA.
Traficul de business este cel care generează cele mai mari vânzări pentru companiile aeriene de linie regulată, care au demarat promoţii încă din 2008 pentru a-şi menţine clienţii.
Creşte interesul pentru călătorii
Anul trecut, mai mulţi români au călătorit cu avionul, pe cele mai mari trei aeroporturi din ţară, Henri Coandă şi Aurel Vlaicu (Băneasa) din Bucureşti, dar şi aeroportul din Timişoara, traficul de pasageri fiind în creştere faţă de anul anterior.
Ultimele date disponibile arată că 10 milioane de români au călătorit cu avionul în urmă cu doi ani.
Competiţia pe piaţa aeriană locală este din ce în ce mai puternică, dată fiind intrarea de noi jucători pe aeroportul din Otopeni. După ce anul trecut au intrat cu zboruri turcii de la Pegasus, anul acesta au anunţat că vor efectua curse de pe Otopeni italienii de la Air Vallee.
Executivii sunt mult mai atenţi la costurile cu călătoriile în străinătate, strategia reducerilor tarifelor la bilete asigurând un grad de încărcare optim pentru operatorii aerieni.
Deşi numărul unor astfel de bilete "la reduceri" scoase la vânzare de companiile aeriene este destul de redus, acestea atrag potenţialii pasageri pe site-urile de rezervări ale operatorilor aerieni.
Reducerile au ajuns şi pe rutele transoceanice
Companiile aeriene au tăiat din tarife atât pe cursele transoceanice, cât şi pentru cele efectuate pe distanţe mai scurte, pe rute din Europa.
Compania aeriană Air France a redus preţurile cu până la 46% la biletele de avion cumpărate până pe 11 martie în cadrul unei campanii promoţionale.
Operatorul aerian stimulează cererea atât pentru ruta Bucureşti-Paris şi Bucureşti-Nisa, dar şi pe rute de lung curier.
"Campania promoţională acoperă o multitudine de destinaţii intercontinentale, precum New York, Miami, Toronto, Mexico City sau Shanghai şi Hong Kong", au transmis oficialii Air France.
Preţul biletelor a fost redus şi pentru destinaţii exotice precum Havana, Mauritius, Sao Paolo sau Punta Cana.
Şi compania aeriană Qatar Airways a încercat să atragă mai mulţi pasageri printr-o promoţie în ianuarie, când vindea bilete de avion la preţuri mai mici cu 20% pe 58 de rute cu plecare din Bucureşti. Singurul zbor direct efectuat din Bucureşti de către această companie este cel spre Doha, restul fiind cu escală.