Companii

Companiile "ferite" de criză din farma sau IT cumpără flote de Audi, BMW sau Mercedes

Companiile "ferite" de criză din farma sau IT cumpără flote de Audi, BMW sau Mercedes

Autor: Bogdan Alecu

23.07.2011, 13:41 2252

Astfel, unu dinşapte autoturisme livrate în acest an de Mercedes-Benz România aintrat în parcul unei companii locale, în timp ce în cazul Audicreşterea vânzărilor de flote se vede din avansul vânzărilor înleasing, de la 30% în 2010 la 33% în prima jumătate a acestui an,potrivit oficialilor companiei.

"Mai mult de 15% din vânzările totale deautoturisme Mercedes-Benz în 2010 şi 2011 au avut ca destinaţieintrarea în parcul de flote al unei companii. Aici discutăm atâtdespre corporaţii internaţionale, cât şi despre companii localecare au optat în cazul anumitor segmente din middle şi topmanagement pentru un autoturism care să aducă un plus de imagine înfaţa clienţilor şi a competiţiei", a spus Valeriu Zaharia, directorde vânzări şi marketing pentru Mercedes-Benz Cars în cadrulMercedes-Benz România.

În primul semestru din acest an vânzărileMercedes-Benz au crescut cu aproape 53% faţă de perioada similară aanului trecut la peste 730 de maşini, în condiţiile în care piaţaauto a scăzut cu 16%, potrivit datelor din piaţă.

"Orice companie are un număr de autoturismedin acest segment în flota sa, fie el destinat doar topmanagementului, fie unei părţi din middle management, în cazulcompaniilor care au cunoscut o creştere a volumului de afaceri înaceastă perioadă de contracţie a economiei româneşti", a maiexplicat Valeriu Zaharia.

Printre domeniile "ferite" de criză senumără în special piaţa farma şi serviciile medicale private, darşi industria IT sau sectorul energetic.

Maşinile fac parte din pachetul debeneficii al angajatului

"Domeniile de activitate în care activeazămarile corporaţii din portofoliul nostru sunt diverse: IT,producţie, distribuţie produse chimice sau farmaceutice, servicii.În funcţie de nivelul ierarhic sau activitatea angajatului,configurările comandate variază ca model, motorizare şi grad deechipare", a spus Cristian Vlaşin, directorul de vânzări al BMWGroup România, care nu a furnizat însă numele clienţilor care aucumpărat flote BMW în prima parte a acestui an. Vânzările BMW aucrescut cu 16% în primul semestru, la 800 de maşini.

Spre deosebire de alte mărci de volum, careînregistrează o devalorizare mai accentuată, cele premiumînregistrează o scădere mai treptată a valorii în timp, acestafiind unul dintre costurile cele mai importante în ceea ce priveşteexploatarea unei maşini.

"Preferinţa pentru BMW are la bază ocomponentă economică ce ţine de costul redus de exploatare şi devaloarea reziduală ridicată, dar şi una subiectivă care se referăla motivarea suplimentară a personalului prin oferirea unui produsaspiraţional", a mai spus Vlaşin.

Acelaşi motiv al costurilor reduse esteinvocat şi de cei de la Mercedes-Benz, în condiţiile în care pânăacum în general mărcile premium erau asociate în primul rând cutarifele mari de service şi întreţinerea costisitoare, nu doarpreţul mare de achiziţie.Cu toate acestea, preţul unei maşini premium nu esteîntotdeauna la fel de ridicat cum pare la prima vedere. Spreexemplu, un BMW 116d cu motor diesel de 115 CP şi emisii de 116g/CO2 per kilometru costă de la 25.234 de euro cu TVA, preţ delistă.

Pe de altă parte, flotele au ca preţ devânzare unul mai scăzut decât cel de listă, discountul oferit dedealer sau importator urmând să fie acoperit din service, acesteavenind mai des pentru mentenanţă decât cele vândute către persoanefizice.

"Poate părea surprinzător în cazul mărcilorpremium, dar vânzările de flote au o pondere tot mai ridicată învolumele livrate. Evoluţia pieţelor dezvoltate arată că potenţialulde creştere este încă uriaş", a spus Cristian Vlaşin de laBMW.

Ce modele premium alegcompaniile

În cazul Mercedes-Benz cele mai bine vândutemaşini sub formă de flote au fost cele precum A, B, C şi E-Klasse,care sunt destinate în primul rând personalului de vânzări saupentru middle management, în timp ce top managementul s-a orientatcătre limuzinele SKlasse.

O creştere a vânzărilor de flote s-aremarcat şi în cazul Audi, procentul vânzărilor în leasing crescândde la 30% în 2010 la 33% în prima jumătate a acestui an, potrivitoficialilor companiei.

"Cele mai multe modele vândute în regim deflotă sunt modelele mici, A3, A4 sau A6, cu motorizări economice desub 2,0 litri. În cazul executivilor de top care achiziţioneazămodele Audi, aceştia se orientează în general către cele de top,precum SUV-ul Q7 sau limuzinele A7 şi A8, care sunt şi configurateîn funcţie de cerinţele managementului, dar fără opţiuni specialeprecum sistem de entertainment pentru scaunele din spate sautapiţerie specială", a spus Iulia Dinescu, director de marketingpentru Audi în cadrul Porsche România.

Brandul Audi a înregistrat în primele şaseluni vânzări de 535 de unităţi, în creştere cu 44% faţă de aceeaşiperioadă din 2010.

Companiile par să fie anul acesta salvareapentru importatorii auto, în condiţiile în care mai multe companiise aşteptau ca vânzările de flote să asigure până la 50% dinvânzări.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO