Companii

Conturile Coca-Cola, Vodafone, Heineken si SC Johnson, 70% din afacerile Universal McCann

Conturile Coca-Cola, Vodafone, Heineken si SC Johnson, 70% din afacerile Universal McCann

Mihai Trandafir, managing director al Universal McCann: "Avem o concentrare pe clienti foarte mari, dar, de exemplu, Banca Romaneasca este un client mediu care s-a regasit in serviciile noastre. Un client mic nu este neaparat usor de gestionat si este necesar sa ai prezenta in toate categoriile de clienti".

12.08.2008, 14:07 202

Mihai Trandafir, managing director al Universal McCann, unul dintre principalii jucatori pe piata de media, spune ca primii patru clienti din punctul de vedere al volumelor, Coca-Cola, Vodafone, Heineken si SC Johnson, vor insemna in acest an putin peste 70% din cifra de afaceri a agentiei.
Anul trecut, Universal McCann a avut o cifra de afaceri de aproximativ 52 de milioane de euro, iar pentru 2008 Trandafir estimeaza o crestere de peste 40%, ceea ce ar duce afacerile agentiei la cel putin 72,8 milioane de euro.
Astfel, suma pentru achizitionarea de spatiu publicitar a celor patru advertiseri - care sunt de altfel printre cei mai importanti investitori in publicitate - ar putea fi de cel putin 51 de milioane de euro.
"Estimam o crestere organica semnificativa, dar si o crestere datorata noilor clienti", spune Mihai Trandafir despre evolutia cifrei de afaceri in 2008. Cel mai mare cont castigat in acest an este cel al producatorului de bere Heineken, care inainte a fost gestionat de agentia MediaCom.
Alti clienti importanti castigati in acest an sunt Cadbury Romania (fosta Kandia-Excelent) si Banca Romaneasca. El precizeaza totodata ca bugetele de publicitate ale clientilor mai vechi ai agentiei au crescut cu cel putin 30%.
Anul trecut, Bogdan Enoiu, directorul general al McCann Erickson Romania, cel mai important grup de comunicare pe piata locala, din care face parte si Universal McCann, declara pentru Ziarul Financiar ca serviciile pentru Vodafone si Coca-Cola (creatie, media, relatii publice, interactive) inseamna 30 de milioane de euro.
In 2007 toate diviziile McCann Erickson au avut o cifra de afaceri de aproximativ 69 mil. euro.
Chiar daca o parte importanta din afacerile Universal McCann o reprezinta bugetele clientilor foarte mari, Mihai Trandafir spune ca portofoliul agentiei este unul echilibrat.
"Avem o concentrare pe clienti foarte mari, dar, de exemplu, Banca Romaneasca este un client mediu care s-a regasit in serviciile noastre. Un client mic nu este neaparat usor de gestionat si este necesar sa ai prezenta in toate categoriile de clienti", afirma directorul Universal McCann.
Potrivit lui Trandafir, un cont poate fi considerat foarte mare daca este peste 8-10 milioane de euro, unul mare este intre patru si opt milioane, in timp ce un cont mediu este peste un milion de euro. Castigarea noilor clienti din 2008 se datoreaza si programelor de training incepute anul trecut. "Am avut cativa ani de crestere importanta si 2007 a fost un an in care am vrut sa ne stabilizam, sa aducem standarde si servicii din afara tarii, ceea ce ne-a creat premisele unei cresteri semnificative in 2008."
Desi agentia face parte din reteaua Universal McCann, Mihai Trandafir spune ca filiala locala nu are clienti de retea si ca practic toate conturile au fost castigate la nivel local, chiar daca unele dintre branduri lucreaza cu agentia si in alte tari.
Principalii competitori ai Universal McCann sunt agentiile Zenith Media, Media Direction, Initiative si MindShare.
Universal McCann este divizia de media a grupului McCann Erickson care mai detine agentia de publicitate McCann Erickson, McCann PR (relatii publice), Momentum (agentia de BTL - below the line - in special organizare de evenimente), MRM Partners (agentia de CRM - customer relationship marketing).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO