Companii

Cosmote majoreaza veniturile Ogilvy pe primul semestru

10.07.2008, 18:40 16

Cresterea se datoreaza castigarii de noi clienti in domenii pe care grupul nu le avea in portofoliu (bere, bauturi racoritoare, financiar-bancar si telecomunicatii) si unor proiecte internationale pentru British American Tobacco, Coca-Cola Adriatic & Balkans.
"Unul dintre obiectivele pe care ni le-am propus la inceputul anului 2007 a fost diversificarea portofoliului de clienti. Rezultatele eforturilor din spatele acestei strategii au inceput sa se vada in prima parte a anului 2008", spune Manuela Necula, Head of Country al Ogilvy Romania.
Ea nu a dorit sa mentioneze valoarea nominala a veniturilor.
Clientii castigati in prima jumatate a anului sunt Cosmote si Germanos, Cappy, Powerade, Ciuc, Gosser, ING, Sonae Sierra si Nestle.
Cel mai important cont castigat in aceasta perioada este cel de creatie si media al Cosmote si implicit al retelei Germanos.
Pana la inceputul lunii mai operatorul de telefonie mobila a lucrat cu agentia de publicitate Cohn & Jansen si agentia United Media pentru achizitionarea de spatiu publicitar.
Odata cu obtinerea contului in Grecia de catre Bold Ogilvy, filiala elena a Ogilvy, grupul de comunicare a preluat serviciile de promovare ale operatorului in toate cele cinci tari in care este prezent Cosmote (Grecia, Romania, Bulgaria, Albania si Macedonia).
Potrivit presei internationale, contul Cosmote este estimat la aproximativ 75 de milioane de euro, cea mai mare parte din suma revenind Greciei (48 de milioane de euro) si Romaniei, 14 milioane de euro.
Din businessul actual al Ogilvy Romania, 65% reprezinta valoarea conturilor castigate local, restul fiind clienti de retea.
Potrivit Manuelei Necula, contul Cosmote inseamna un aflux de oameni pentru segmentul de creatie si media.
In ceea ce priveste veniturile grupului, managerul Ogilvy spune ca in primul semestru fiecare dintre divizii a inregistrat cresteri mai mari de 20%.
Serviciile de creatie, marketing digital, retail&shopper marketing (publicitate la punctul de vanzare) orga-nizare de evenimente, CRM si relatii publice inseamna aproximativ 55% din veniturile Ogilvy, restul fiind reprezentat de serviciile de media.
Anul trecut, grupul a inregistrat pe piata romaneasca o cifra de afaceri in crestere cu aproape 25% fata de 2006, cand a avut 51,1 mil. euro si un profit net in crestere cu aproximativ 28%, pana in jurul a 1,3 mil. euro. Totodata onorariile si comisioanele grupului au inregistrat o crestere in jur de 22%.
Manuela Necula spune ca evolutia de anul trecut s-a datorat dezvoltarii organice, adaugarii de clienti noi si lansarii de noi specializari.
Desi afirma ca piata locala de publicitate este in continua dezvoltare atat din punctul de vedere al investitiilor, diversificarii serviciilor, cat si al mobilitatii fortei de munca, managerul Ogilvy observa o micsorare a ritmului de crestere fata de 2007.
"Este foarte posibil ca recesiunea de pe pietele externe sa aiba anumite influente si pe piata locala, avand in vedere ca deciziile se propaga top-down la companiile multinationale. Desi situatia internationala nu este favorabila, datorita Euro 2008, alegerilor din SUA sau Olimpiadei de la Beijing businessul de comunicare nu este afectat decat marginal. Consideram ca 2009 va fi un an cu o crestere mult mai redusa", explica Necula.
Ogilvy Romania apartine retelei Ogilvy, parte a WPP, al doilea mare grup de comunicare la nivel mondial care a avut anul trecut venituri de 12,3 miliarde de euro, mai mult cu 13,6% fata de 2006.
Cei mai importanti competitori ai grupului Ogilvy pe piata romaneasca din punctul de vedere al cifrei a afeceri sunt McCann Erickson, BBDO Romania, Grey Romania si The Group.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO