• Leu / EUR4.9090
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7494
Companii

Cum pot ajunge mai multe femei în poziţii de top management: promovarea diversităţii de gen trebuie să fie în obiectivele CEO-ului

Cum pot ajunge mai multe femei în poziţii de top management: promovarea diversităţii de gen trebuie să fie în obiectivele CEO-ului

Violeta Ciurel, profesor la ASEBUSS, vicepreşedinte al PWN România: Companiile cu femei în poziţii de top au obţinut, în medie, o creştere anuală cu 35% a randamentului investiţiilor comparativ cu cele care nu au avut femei în conducerea executivă.

Autor: Adelina Mihai

02.01.2022, 12:00 283

„Avem femei educate, talentate, capabile, cu standarde ridicate şi valori care demonstrează în fiecare zi performanţă“, spune Violeta Ciurel, un executiv cu peste 25 de ani de experienţă internaţională în management în industria asigurărilor. Şi atunci, de ce ajung femeile mai greu în poziţii de top, deşi reprezintă 47% din forţa de muncă din România?

♦ Are peste 25 de ani de experienţă internaţională în management în industria asigurărilor.

♦ A fost CEO în companii de asigurare în România şi Portugalia, a deţinut roluri regionale şi internaţionale importante în cadrul grupurilor ING şi AXA, iar în paralel a fost profesor la Academia de Studii Economice din Bucureşti.

♦ Este absolventă a Facultăţii de comerţ şi a unui doctorat în economie la ASE şi a urmat diverse programe de educaţie în leadership la şcoli precum Harvard Business School şi IMD.

♦ În prezent, este profesor la şcoala de afaceri ASEBUSS şi are alte colaborări în domeniul asigurărilor.

♦ Este vicepreşedinte Women on Boards în cadrul PWN România.

Mai puţin de 20% din totalul executivilor incluşi în ediţia din acest an a anuarului Who's Who in Business. Cei mai importanţi 1.000 de oameni din business sunt femei, iar această statistică a rămas relativ constantă în ultimul deceniu. Deşi tot mai multe companii încep să aibă politici care susţin egalitatea de gen, cel puţin la nivel declarativ, în România businessul se face cu precădere, la nivel de top, între bărbaţi.

O explicaţie a acestui fenomen o reprezintă faptul că în România, ca şi în alte ţări, există stereotipuri care, pe de-o parte, ţin de mentalitatea socială, iar pe de altă parte duc la o oarecare rezistenţă a femeilor şi a dorinţei de a promova pe poziţii de top. Uneori aceleaşi comportamente sunt interpretate diferit când aparţin bărbaţilor şi când aparţin femeilor, de exemplu ambiţia, stilul direct, modul de comunicare, spune Violeta Ciurel, un executiv care a avut rol de CEO în companii de asigurare în România şi Portugalia şi care a deţinut roluri regionale şi internaţionale importante în cadrul grupurilor ING şi AXA.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - ieri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9090
Diferență: -0,0855
Ieri: 4.9132
Azi: 4.7494
Diferență: -1,1098
Ieri: 4.8027
Azi: 5.8036
Diferență: -0,0809
Ieri: 5.8083
Azi: 5.0470
Diferență: -0,2096
Ieri: 5.0576