Companii

Cum reuşeşte o afacere românească să se lupte cu toţi giganţii străini de pe piaţa din România şi să facă sute de milioane de lei

Autor: Andra Stroe

24.04.2022, 10:25 3744

Pornită în urmă cu peste un secol, compania autohtonă Farmec a reuşit să îşi păstreze un loc relevant în industria de profil, în ciuda multitudinii de branduri internaţionale concurente intrate în România în ultimii ani. Cum a contribuit tehnologia la supravieţuirea AFACERII în timpul celei mai recente crize care i-a marcat evoluţia?

Există businessuri al căror diferenţiator îl reprezintă tocmai elementul de craft sau pentru care valoarea adăugată vine tocmai din prelucrarea manuală a produsului finit. Însă atunci când vorbim despre volume, digitalizarea reprezintă o necesitate, accentuată în ultimii ani de contextul pandemic”, a spus Monica Vuşcan, director tehnic-producţie, Farmec, în cadrul anuarului Top Digital Transformers, lansat recent de Business MAGAZIN, în parteneriat cu DocProcess.

În domeniul în care activează, ea consideră că digitalizarea permite urmărirea mult mai atentă a dinamicii pieţei şi îi ajută pe jucători să fie mai reactivi la nevoile consumatorilor, scurtând totodată timpul de la iniţiativa unui nou produs sau a modernizării unui produs existent, până la elaborarea lui. „Iar dacă ne gândim la evoluţia platformelor de e-commerce, acestea oferă un nou spaţiu de interacţiune a consumatorului cu produsele, a cărui necesitate a fost reconfirmată în perioada pandemiei.” În cazul companiei Farmec, spune că digitalizarea începe de la conectarea la nevoile şi specificităţile pieţei, la comportamentul de consum, până la producţie, distribuţie, vânzare „şi se întoarce, ciclic, la interacţiunea consumatorului cu produsele noastre”.

Una dintre primele acţiuni pe care businessul autohton le-a întreprins în regim de urgenţă de la declanşarea pandemiei a fost demararea producţiei de biocide pentru uz personal şi medical, ceea ce a implicat deschiderea a două linii noi de producţie, robotizate.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO