Companii

Dacia cauta solutii pentru mentinerea vanzarilor dupa programul "Rabla" din Germania

Dacia cauta solutii pentru mentinerea vanzarilor dupa programul "Rabla" din Germania

Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia: Nu stiu cum vom iesi din criza, dar cred ca Dacia o va traversa mai bine decat alti constructori. Criza auto schimba preferintele consumatorilor in tarile bogate, astfel incat masina devine din ce in ce mai mult doar un mijloc de transport.

22.03.2009, 15:42 77

Producatorul Automobile Dacia cauta noi destinatii de export si extinderea portofoliului de produse exportate pentru a compensa, incepand din vara, o posibila reducere a comenzilor din Germania, unde se livreaza in prezent jumatate din productia saptamanala a fabricii de la Mioveni.

Compania are o cadenta de productie de 7.200 de automobile saptamanal, iar potrivit declaratiilor anterioare ale reprezentantilor Dacia, 3.500 de unitati sunt exportate in Germania, unde cererea pentru modelele Logan si Sandero a fost impulsionata de programul local de sustinere a pietei auto.
"Germania este un balon cu oxigen, dar trebuie sa respiram in toate pietele. O cerere similara insa cu cea a Germaniei nu va veni din nicio alta tara europeana care are un program de innoire a parcului auto", a spus Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia.
El a explicat ca in nicio alta tara europeana care aplica un program de sprijinire a pietei auto marca Dacia nu este avantajata in aceeasi masura cu piata germana. Germania acorda o prima de casare de 2.500 de euro pentru un automobil mai vechi de 9 ani, ceea ce duce pretul unui Logan la 5.000 de euro, cel mai competitiv din piata.
In Franta sau in Italia, unde prima de casare ajunge la 2.000 si respectiv 1.500 de euro, oferta producatorilor locali face ca unele modele produse in aceste tari sa se apropie la o diferenta de pret mai putin semnificativa decat in Germania, de pretul de achizitie al unui Logan. "Sunt apoi si tari precum Austria care au un program de sustinere a sectorului auto, dar au un volum redus pentru a aduce comenzi la fel de mari", a spus Stroe.
Reprezentantii Dacia au declarat ca volumul comenzilor, care a adus Germania in prezent pe locul doi in topul tarilor ca si vanzari, depasind Romania, nu se va mentine constant pe intreg parcursul anului si ca ofera o predictibilitate a productiei pana la perioada concediilor.
Totodata, dupa ce la inceputul anului Dacia anunta posibilitatea renuntarii la cel de-al treilea schimb de lucru dupa reducerea abrupta a vanzarilor, compania a decis sa ia o hotarare in acest sens la mijlocul verii.
"Constatam astazi ca masurile luate in tarile europene pentru sustinerea industriei auto nu fac decat sa stabilizeze piata. Pe termen scurt comenzile din Germania ne permit sa avem o vizibilitate mai mare asupra productiei", a spus Francois Fourmont, directorul general al Automobile Dacia. Potrivit directorului general strategia Dacia pentru anul in curs prevede cresterea numarului de piete de export, dar si a portofoliului de produse exportat, ponderea exporturilor in total productie urmand sa urce la 75%.
Deoarece dispune de o gama de automobile cu un pret competitiv, iar preferintele consumatorilor din toate pietele sunt supuse schimbarii din cauza modificarii conditiilor economice, reprezentantii companiei au apreciat ca Dacia poate trece prin perioada de criza mai usor decat alti constructori auto europeni.
"Nu stiu cum vom iesi din criza, dar cred ca Dacia o va traversa mai bine decat alti constructori. Criza auto schimba preferintele consumatorilor in tarile bogate, astfel incat masina devine din ce in ce mai mult doar un mijloc de transport", a mai spus Fourmont.
Pentru cresterea exporturilor cu 10% din total productie Dacia a anuntat cresterea numarului de piete unde vor fi livrate modelele Van si Pick up, comercializarea versiunilor Logan si Sandero cu alimentare cu GPL si cu motorizarea de 1.200 cm cubi in toata Europa, comercializarea variantelor Sandero si MCV E85 Flex Fuel in tarile nordice si introducerea gamei echipate cu cutie de viteze automata in tarile din Golful Persic.
Fourmont nu a realizat previziuni cu privire la vanzarile de modele Logan echipate cu cutie automata. "Nu putem face previziuni de vanzari pentru ca pot aparea surprize. Asteptam sa vedem insa rezultatele. Nu este insa prevazuta comercializarea modelelor cu cutie automata in Europa pentru ca aici reprezinta o piata marginala. In plus ar creste costul automobilului daca aceasta transmisie ar fi adaptata pentru versiunile din Europa", a spus Fourmont.
In strategia pentru 2009 Fourmont a inclus si reducerea cheltuielilor auxiliare precum si reducerea volumului investitiilor sau amanarea lor.
Bugetul de investitii pentru 2009 al Dacia se ridica la aproximativ 138 de milioane de euro, dintre care 123 de milioane de euro vor avea ca destinatie uzina Dacia, iar 15,5 milioane de euro vor fi destinati uzinei Renault Mecanique Roumanie.
Afacerile Dacia au urcat in 2008 cu 10%, la 7,643 mld. lei (2.073 mld. euro) iar profitul s-a redus cu aproape 50%, la 213 mil. lei, din cauza grevei de la inceputul anului trecut si a opririi productiei in ultimul trimestru.

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO