Companii

Dacia a vândut autovehicule de 9 miliarde de euro la nivel mondial în 2019. Vânzările totale ale mărcii Dacia la nivel mondial s-au ridicat anul trecut la 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cu o valoare de piaţă de 9 mld. euro

Dacia a vândut autovehicule de 9 miliarde de euro la nivel mondial în 2019. Vânzările totale ale mărcii Dacia la nivel mondial s-au ridicat anul trecut la 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cu o valoare de piaţă de 9 mld. euro

Autor: Bogdan Alecu

20.01.2020, 00:08 2109
Vânzările mărcii Dacia s-au du­blat în ultimii opt ani şi au ajuns la un total de 736.570 de auto­ve­hicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior şi au ajuns să urce tot mai rapid spre pragul de 1 milion de unităţi, care ar trebui depăşit în următorii ani, odată cu creşterea capacităţilor de producţie de la Mioveni, Tanger şi Casablanca. Vânzările brandului s-au ridicat la circa 9 mld. euro valoare de piaţă pentru peste 736.000 de maşini, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA. Pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017. Grupul Renault produce automobile sub marca Dacia în uzina din România, de la Mioveni, alături de Tanger şi Casablanca. Uzina din România a produs anul trecut aproa­pe 350.000 de unităţi, însă acestea includ şi modele sub marca Renault exportate către pieţe precum ţări din nordul Africii sau Ucraina. În plus, francezii vor majora producţia Dacia de la Mioveni la 406.000 de unităţi anual din 2020, urmând ca producţia să fie majorată şi în Maroc. La nivel european, luând în calcul UE şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Liechten­stein, Elveţia), Dacia a comercializat 581.543 de maşini şi figurează pe locul al 13-lea în cla­samentul celor mai vândute mărci. Franţa rămâne piaţa unde Dacia vinde cele mai multe maşini, cu peste 140.500 de autovehicule livrate, dar în scădere cu 1% faţă de 2018. Pe locul secund a urcat puternic Italia, cu aproape 88.500 de unităţi, în creştere cu 33% faţă de anul anterior. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată de o piaţă din top zece pentru Dacia. Din cele 11 cele mai mari pieţe pentru Dacia, patru au înregistrat scăderi - Franţa, Maroc, Algeria şi Turcia. Turcia a punctat cel mai mare declin, de 33% la 20.000 de unităţi. Pe o piaţă românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior la aproa­pe 55.463 de auto­ve­hi­cule. Pe de altă parte, înma­triculările de autotu­ris­me ale Dacia au urcat anul trecut cu 36% la 50.311 unităţi. „Datorită ofertei sale co­mer­ciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achizi­ţioneze un vehicul nou prin intermediul pro­gramului de reînnoire a parcului auto din România care şi-a dovedit, o dată în plus, pertinenţa şi utilitatea. Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla“, au purtat marca Dacia“, au spus reprezentanţii mărcii.
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO