Companii
Dacia a vândut autovehicule de 9 miliarde de euro la nivel mondial în 2019. Vânzările totale ale mărcii Dacia la nivel mondial s-au ridicat anul trecut la 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, cu o valoare de piaţă de 9 mld. euro
Vânzările mărcii Dacia s-au dublat în ultimii opt ani şi au ajuns la un total de 736.570 de autovehicule, în creştere cu 5% faţă de anul anterior şi au ajuns să urce tot mai rapid spre pragul de 1 milion de unităţi, care ar trebui depăşit în următorii ani, odată cu creşterea capacităţilor de producţie de la Mioveni, Tanger şi Casablanca.
Vânzările brandului s-au ridicat la circa 9 mld. euro valoare de piaţă pentru peste 736.000 de maşini, luând în calcul un preţ mediu de 12.000 de euro cu TVA.
Pragul de 350.000 de unităţi a fost depăşit în anul 2012, cel de 400.000 - în 2013, cel de 500.000 în 2014, iar cel de 600.000 - în 2017.
Grupul Renault produce automobile sub marca Dacia în uzina din România, de la Mioveni, alături de Tanger şi Casablanca. Uzina din România a produs anul trecut aproape 350.000 de unităţi, însă acestea includ şi modele sub marca Renault exportate către pieţe precum ţări din nordul Africii sau Ucraina. În plus, francezii vor majora producţia Dacia de la Mioveni la 406.000 de unităţi anual din 2020, urmând ca producţia să fie majorată şi în Maroc.
La nivel european, luând în calcul UE şi statele EFTA (Islanda, Norvegia, Liechtenstein, Elveţia), Dacia a comercializat 581.543 de maşini şi figurează pe locul al 13-lea în clasamentul celor mai vândute mărci.
Franţa rămâne piaţa unde Dacia vinde cele mai multe maşini, cu peste 140.500 de autovehicule livrate, dar în scădere cu 1% faţă de 2018. Pe locul secund a urcat puternic Italia, cu aproape 88.500 de unităţi, în creştere cu 33% faţă de anul anterior. Aceasta este şi cea mai mare creştere înregistrată de o piaţă din top zece pentru Dacia.
Din cele 11 cele mai mari pieţe pentru Dacia, patru au înregistrat scăderi - Franţa, Maroc, Algeria şi Turcia. Turcia a punctat cel mai mare declin, de 33% la 20.000 de unităţi.
Pe o piaţă românească Dacia a încheiat anul 2019 cu vânzări în creştere cu 1,5% faţă de anul anterior la aproape 55.463 de autovehicule.
Pe de altă parte, înmatriculările de autoturisme ale Dacia au urcat anul trecut cu 36% la 50.311 unităţi.
„Datorită ofertei sale comerciale adaptate, Dacia a atras atenţia unei categorii largi de clienţi, inclusiv a celor care au ales să îşi achiziţioneze un vehicul nou prin intermediul programului de reînnoire a parcului auto din România care şi-a dovedit, o dată în plus, pertinenţa şi utilitatea.
Aproape 45% din totalul vehiculelor noi cumpărate în anul 2019 prin acest program, numit generic „Rabla“, au purtat marca Dacia“, au spus reprezentanţii mărcii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Schimbare de macaz în retail: Marile hipermarketuri lansează pe bandă branduri de discount, cu produse ieftine şi reduceri masive
-
Florin Georgescu, BNR: Suntem pe ultimul loc în UE la intermedierea financiară, dar indicatorii de soliditate financiară şi profitabilitate ai băncilor din România sunt peste mediile UE
-
Banii care nu vin niciodată: Cum au ajuns 2.500 de firme non-IT să aştepte cei 350 mil. euro din PNRR pentru modernizare de peste un an. „Calculatoarele pe care le-am trecut în ofertele iniţiale sunt deja de generaţie veche“
-
Cristian Rusu vrea să relanseze Rus Savitar, pe care l-a răscumpărat: Ajungem la break-even şi apoi reluăm creşterea
-
Industria locală de asset management, intrări nete de 578 de milioane de lei în martie, cea mai bună evoluţie lunară din ultimii trei ani
-
ZF Private Health. Dr. Daniel Vîlcioiu, fondatorul Clinicii de Chirurgia Mâinii din Bucureşti: Clinica a pornit de la o nevoie în piaţă, cererea este mare pentru patologia mâinii
-
ZF/First Bank Lecţii de Business. Radu Georgescu, unul dintre cei mai puternici antreprenori din IT: Punctualitatea este un element de respect. O companie se bazează pe livrări la timp. Mi se pare esenţial
-
Sorin Pâslaru, ZF: Este foarte bine că vin investitori în centre de servicii şi suport, dar vom trece de statutul de economie periferică abia când la rândul lor firmele româneşti îşi vor automatiza şi externaliza procesele de business
-
Business sportiv. Cătălin Sprînceană, preşedinte, Federaţia Română de Ciclism: Avem 1.000 de ciclişti licenţiaţi, dar numărul practicanţilor este de cel puţin 6-7 ori mai mare. Stăm foarte bine la numărul evenimentelor de ciclism comparativ cu ţările din regiune
-
ZF Investiţi în România! Start-Up Nation devine un program social în 2024 şi se adresează mai mult categoriilor defavorizate. Ana Morun, Inspire Fonduri: Să nu începeţi să daţi bani consultanţilor drept avans
-
Afaceri de la Zero. Cristiana Coman a plecat din resurse umane şi a dezvoltat un brand de produse cosmetice cu ingrediente naturale pentru femei
-
ZF Live. Cum a mers creditarea retail şi corporate la CEC Bank la început de an? Bogdan Neacşu, CEO al CEC Bank: La companii există o scădere a trendului de creditare şi cred că este cumva şi firesc. În cazul persoanelor fizice este o revenire a trendului de anul trecut
-
ZF Deschiderea de astăzi la Bursă. Ana Maria Neaţu, BVB: Prima etapă a programului BVB Arena, din 23 aprilie până pe 31 mai. Urmează apoi alegerea finalistelor şi semifinalistelor
-
Cazările Airbnb, pe care o platformă externă le estimează la 180 mil. euro, sunt o necunoscută pentru ANAF şi Ministerul Turismului. Cum face statul să închidă ochii la o piaţă care creşte cu 40%
-
Business sportiv. Undă verde pentru arena de 165 milioane de euro de la Timişoara: guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici ai noulului stadion