Companii

Daniel Ben Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton din Capitală: „Au început să revină turiştii din Israel pentru că au fost reintroduse zborurile. În weekenduri avem 50-60% grad de ocupare“

Daniel Ben–Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton

Daniel Ben–Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton

Autor: Mirabela Tiron

10.04.2024, 00:05 106

♦ În timpul săptămânii businessul hotelierilor se bazează pe evenimente iar în weekend pe turişti şi evenimente private ♦ Bucureştiul a atras 126.000 de străini în ianuarie-februarie anul acesta, faţă de 113.000 de străini în perioada similară a anului trecut.

Hotelul de cinci stele Sheraton din Capitală, cu 270 de camere, estimează în acest an afaceri în creştere cu 10-15% faţă de anul trecut, când compania s-a apropiat de rezultatele din 2019, anul de referinţă din turism.

„Anul a început bine, primul trimestru este peste cel de anul trecut, în linie cu ce am bugetat. Au început să revină turiştii din Israel în Bucureşti dat fiind că s-au reluat zborurile spre Tel Aviv. În weekenduri avem în medie un grad de ocupare de 50-60%. Mai vin şi alţi turişti, din Italia, dar şi cei care merg în croaziere pe Dunăre (din Austria) şi care se opresc o noapte în Capitală“, a spus pentru ZF Daniel Ben–Yehuda, şeful hotelului de cinci stele Sheraton.

Piaţa hotelieră din Bucureşti a avut de suferit anul trecut după înce­perea războiului din Israel, gradul de ocupare pe weekend scăzuse cu 20-30%. Israel reprezenta principala piaţă furnizoare de străini pentru Bucureşti. O dată cu războiul însă toate grupurile şi delegaţiile din Israel au anulat cazările pe care le aveau în Capitală. Datele de la Institutul Naţional de Statistică arată că în 2022 au sosit în România 226.000 de israelieni, faţă de 309.000 de israelieni în 2019, anul de referinţă din turism. Spre comparaţie, motorul în Budapesta sau Praga sunt turiştii străini. Bucureştiul este însă o desti­naţie care se bazează pe evenimen­tele corporate, dat fiind că nu a reuşit să intre pe harta europeană a desti­naţiilor turistice aşa cum s-a întâm­plat cu Praga sau Budapesta.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro