Companii

Daniel Guzu: Am schimbat numele pentru ca vrem sa ajungem o corporatie

31.05.2006, 00:00 90

Daniel Guzu, directorul general si fondatorul producatorului de vopsele Guzu Chim, a anuntat ieri schimbarea numelui companiei in Fabryo Corporation, in cadrul strategiei de dezvoltare pe termen lung.

"Am recurs la acest rebranding pentru ca imaginea firmei a ramas in urma dezvoltarii din ultimii ani a businessului nostru. Vrem sa cream pe termen lung o corporatie", spune Guzu.

Miscarea are loc la scurt timp dupa preluarea unui pachet de 49% din actiunile producatorului de lacuri si vopsele de catre fondul de investitii suedez Oresa Ventures.

Intrarea investitorului financiar in structura companiei, situata intre primii trei jucatori de pe o piata foarte competitiva si cu potential de crestere, a schimbat strategia de dezvoltare.

Ieri, oficialii Fabryo Corporation au anuntat incheierea unui parteneriat pe cinci ani cu gigantul american DuPont, liderul mondial in productia de pigment alb pentru vopsele, hartie si plastic.

In urma acestei colaborari, compania isi va extinde portofoliul de produse cu o gama de vopsele pe baza de teflon, conform retetelor elaborate de cercetatorii DuPont si pentru folosirea de materie prima DuPont.

Potrivit lui Guzu, in urma acestui parteneriat vor fi lansate trei noi produse Fabryo pe baza de teflon, urmand ca in acest an sa fie vandute aproximativ 1.500 de tone din noua gama.

Daniel Guzu, 37 ani, a infiintat afacerea cu lacuri si vopsele in 1994 si a dezvoltat compania, care mizeaza in acest an pe o cifra de afaceri de 34 mil. euro.

Daniel Guzu si sotia acestuia detin in continuare controlul companiei, avand un pachet de 51% din Fabryo.

In vanzarea de actiuni catre Oresa Ventures au fost implicati si actionarii minoritari ai companiei, Viorel Berbec si Ioan Cobzaru.

"Infuzia de capital de la Oresa Ventures, in valoare de 9 milioane de euro, si lansarea de noi produse cu tehnologie avansata DuPont vor determina evolutia viitoare a companiei si vor influenta configuratia pietei de vopsele din Romania", afirma Daniel Guzu.

Producatorul de vopsele Fabryo estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de circa 34 mil. euro, in crestere cu 36% fata de anul trecut. Societatea are o retea de 40 de distribuitori la nivel national.

Fabryo este al treilea producator de vopsele de pe piata romaneasca, cu o cota de piata de 18%, potrivit datelor societatii. Peste 95% din productie este destinata pietei interne, restul de 5% reprezentand exporturi in Republica Moldova.

Compania a anuntat ca va investi in acest an aproximativ patru milioane de euro pentru finalizarea constructiei unei fabrici, amplasata pe un teren cu suprafata de sase hectare in localitatea Popesti-Leordeni.

Constructia fabricii de vopsele a inceput in urma cu patru ani, valoarea totala a investitiei fiind estimata la 15 mil. euro.

"Investitiile vizeaza reabilitarea cladirilor existente, achizitionarea unor linii noi de fabricatie si dublarea capacitatilor de productie", a declarat Daniel Guzu, directorul general si actionarul majoritar al Fabryo.

Businessul a pornit cu productia de antigel, lichid de frana si alte produse pentru intretinerea automobilelor, pentru ca in 1998 sa inceapa productia de vopsele decorative. In prezent portofoliul Fabryo cuprinde marcile de vopsele Savana, Innenweiss, Rost, Guzu si Ekonomic.

Piata de lacuri si vopsele creste cu circa 10-15% anual, peste media economiei in ansamblu, ca de altfel intregul sector de constructii, si va ajunge in acest an la vanzari de circa 170-180 de milioane de euro.

Potentialul este dat de volumul scazut al consumului si al cererii mari de pe piata, datorita renovarii locuintelor vechi si a dinamicii sectorului rezidential.

Piata de profil isi va continua cresterea si in ultimii ani, in functie de cadrul legislativ, in timp ce consumul de lacuri si vopsele ar trebui sa ajunga la circa 9 - 11 kilograme per capita, pentru a acoperi necesarul de pe piata, potrivit jucatorilor de pe piata.

"Am pornit afacerea impreuna cu un coleg de grupa de la Facultatea de Tehnologie Chimica din cadrul Institutului Politehnic si, in primul an de activitate, am produs patru tone de antigel. In anii urmatori, ne-am extins afacerea si am inceput sa producem lichid de frana, grunduri, dupa care am deschis mai multe magazine cu vopsele", afirma Guzu.

Pentru urmatorii patru ani, compania are programate investitii de patru milioane de euro pentru dezvoltarea retelei de distributie si strategiei de marketing.

Grupul american DuPont, cu activitati de la agricultura, electronica, comunicatii pana la industria chimica si constructii, a anuntat in urma cu doua saptamani ca intentioneaza sa intre in acest an pe piata romaneasca a constructiilor.

DuPont scaneaza in ultimii ani cu multa atentie Romania in cautarea de oportunitati de afaceri. Grupul activeaza in 70 de tari si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 27 de miliarde de dolari la nivel mondial.

catalin.lupoaie@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO