Românii îşi cumpără haine şi pantofi de un 1,5 milioane de euro, aproape jumătate din totalul vânzărilor find realizate în magazinele de profil, arată o estimare ZF pe baza datelor PMR.
Piaţa de îmbrăcăminte şi încălţăminte din România, evaluată la circa 1,5 miliarde de euro anual, este dominată de branduri străine, singura companie românească care îşi face loc în top zece după cota de piaţă este Leonardo, un retailer de încălţăminte construit de antreprenorul orădean Florin Panea. Liderii pieţei sunt Inditex (Zara) şi H&M.
Topul este dominat de companii de modă precum Inditex (proprietarul Zara), H&M sau C&A, alături de retaileri de echipamente sportive precum Decathlon şi Intersport şi de retaileri de încălţăminte precum Deichmann, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă PMR. Cotele de piaţă ale celor mai mari zece jucători variază de la 1,6% (Peek &Cloppenburg la 10,1%) (Inditex), semn că piaţa este puternic fragmentată.
Aproape jumătate din totalul vânzărilor de haine şi pantofi sunt astfel realizate în magazinele de specialitate, 14% în hipermarketuri şi magazine de tip department store, 5% online. În continuare, aproape o treime din vânzări, respectiv jumătate de miliard de euro, se realizează în pieţe şi la tarabe, potrivit PMR.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels