Companii

Diferentierea serviciilor aduce retelelor de clinici stomatologice marje de profit de pana la 30%

28.07.2008, 18:48 347

Dupa o experienta de peste 10 ani in domeniul serviciilor stomatologice, tehnicienii dentari Cristi Costachescu si Constantin Misailescu au decis sa deschida o clinica stomatologica de lux pe piata romaneasca in 2004.
Fondatorii companiei Velvet Medical, care are ca obiect de activitate oferirea de servicii stomatologice si activitati de tehnica dentara si care activeaza pe piata sub brandul Velvet Dental, aveau la vremea respectiva 29 de ani si respectiv 34 de ani
"Am apelat la o firma de consultanta specializata in domeniul stomatologiei, cu care am colaborat in vederea finalizarii unui plan de afaceri, care trebuia sa ne pozitioneze pe locul intai pe piata", a declarat Costachescu.
Cei doi asociati au realizat investitii importante in tehnologie si in laboratorul dentar intern. Investitia initiala pentru demararea afacerii a fost de aproximativ 315.000 de euro (500.000 de dolari).
"Principalele investitii au fost in tehnologie, cursuri pentru medici si in dezvoltare. Datorita investitiilor in retehnologizare realizate in 2007, de exemplu robotul care frezeaza zirconiul in vederea realizarii dintilor, investitie de peste 42.000 de euro, rulajul grupului poate creste cu peste 50%", a mentionat el.
Grupul Velvet Dental detine un centru de stomatologie de lux si un laborator Velvet in Piata Unirii, iar un alt laborator in Piata Victoriei.
In plus, grupul mai detine 33,3% din brandul Green Dental, o clinica stomatologica bazata pe conceptul de ecologie. De asemenea, Velvet Dental este prezenta si in Timisoara in sistem de franciza.
"Urmarim sa implementam in toate orasele dezvoltate sistemul de franciza", a spus Gheorghita Dinu, directorul executiv la Velvet Dental Clinics.
Cifra de afaceri pe care a inregistrat-o compania anul trecut se ridica la aproximativ 1,3 milioane de euro (2 milioane de dolari). "Numai clinica din Piata Unirii a inregistrat un rulaj financiar de 440.000 de euro (700.000 de dolari )", a spus directorul executiv. Marja de profit a fost de 30%.
Primii pacienti care au apelat la serviciile companiei au fost persoanele expuse la campania de promovare a brandului. "La inceput a trebuit sa ne pozitionam ca o clinica de lux si trebuia sa fim foarte atenti la modul in care alocam bugetul pentru publicitate. Insa acum si romanii cu venituri mai mici apeleaza la serviciile noastre", a spus directorul executiv al Velvet Dental Clinics. Serviciile stomatologice sunt solicitate de 1.200 de pacienti lunar, din care 7% sunt straini.
Afacerea a fost demarata cu aproximativ 40 de angajati, iar in prezent numarul lor depaseste 100 de persoane.
Conform reprezentantului Velvet Dental, clinicile mari de stomatologie sunt in numar redus pe piata. Tendinta este ca spitalele sa lucreze cu clinicile stomatologice. Printre partenerii clinicii stomatologice se numara Medicover, HelpNet, SOS Medical Group.
Reprezentantii companiei sustin ca pe piata serviciilor stomatologice, pe targetul lor, sunt 2-3 concurenti. Dificultatile cu care s-a confruntat compania sunt legate de gasirea fortei de munca.
"Procesul de selectie se desfasoara lent, dar sigur. Fiecare persoana trebuie sa demonstreze profesionalism pentru a putea fi angajat", a spus el.
Planurile pe termen scurt vizeaza investitii de 314.000 de euro in retehnologizare si promovarea imaginii companiei.
"Vom investi in dezvoltarea retelei de clinci stomatologice atat in Capitala, cat si in alte orase", a declarat el.
Oana Taban a lucrat ca medic stomatolog angajat. Dupa aproximativ doi ani, a decis ca era momentul sa-si deschida propriul cabinet stomatologic. Pentru ca numarul pacientilor a crescut in fiecare an, a simtit nevoia de extindere. Astfel, in 1999 a inaugurat prima clinica Dent Estet.
"In 1999, sectorul serviciilor stomatologice din Romania era reprezentat, in cea mai mare parte, de cabinetele individuale mici, "de cartier", in general cu un singur scaun special echipat. Cred ca in acea perioada erau aproximativ 3.400 de cabinete stomatologice private care activau pe piata.
Lucrurile s-au schimbat simtitor in ultimii ani. Nu numai ca a crescut numarul clinicilor stomatologice in Romania, dar acum ne bazam pe punctul de diferentiere, atunci cand vorbim de clienti", spune Oana Taban, fondatoarea retelei de clinici Dent Estet.
In prezent, reteaua de clinici Dent Estet este detinuta de catre un actionariat privat autohton, conducerea fiind asigurata de Oana Taban, in calitate de managing partner, si Nicu Hagivreta, in calitate de director general.
Managing partnerul Dent Estet spune ca pentru a oferi servicii la cele mai inalte standarde profesionale, sunt necesare o serie de demersuri de certificare a calitatii.
"In general, este nevoie de multa documentatie, de avize de la Ministerul Sanatatii, de obtinerea certificarii ISO 9001: 2000, care atesta capacitatile clinicii de a furniza servicii dentare de inalta calitate", mentioneaza Oana Taban. Reteaua de clinici are, in prezent, trei locatii in Bucuresti. "Intentionam sa inauguram prima clinica din Romania dedicata exclusiv copiilor, Dent Estet Kids, in Bucuresti, si sa extindem portofoliul de servicii la nivel national, prin inaugurarea a trei clinici noi in Brasov, Ploiesti si Iasi", precizeaza Oana Taban.
Serviciile companiei au fost orientate catre doua segmente diferite de public, adulti si copii, atat pacienti romani, cat si expati.
"Doua dintre serviciile cu un foarte mare potential de dezvoltare pe piata de profil din Romania sunt cele dedicate copiilor si cele orientate catre pacientii expati, prin programele speciale de turism dentar. Estimam ca pacientii copii vor reprezenta 20%-25% din totalul numarului de persoane care vor solicita serviciile clinicii anul acesta", spune managing partnerul Dent Estet.
Decizia de a lansa clinica pentru copii, in care se vor investi circa 140.000 de euro, s-a bazat pe cresterea interesului parintilor pentru acest tip de ingrijire de specialitate. Oana Taban considera ca piata regionala este tot mai atractiva si pentru persoanele din vestul Europei sau SUA.
"De exemplu, in Romania sunt preturi de doua sau chiar trei ori mai mici fata de regiunea vest-europeana, tratamentele fiind la aceleasi standarde de calitate. De asemenea, perioada pe care pacientul trebuie sa o aloce pentru astfel de interventii este mult mai scurta."
Ea estimeaza ca pacientii straini vor reprezenta 25% din totalul numarului de persoane care vor solicita serviciile clinicii anul acesta.
Dent Estet a lansat in acest sens anul trecut programul ExPat, care a contribuit cu 20% la totalul cifrei de afaceri a retelei de clinici in 2007. Numarul aproximativ lunar de pacienti este de 4000, pentru cele trei sedii, din care 350 solicita pentru prima data serviciile.
Echipa a fost alcatuita pentru inceput din trei persoane, iar in prezent numarul angajatilor a ajuns la 60.
Costurile clinicii presupun cheltuieli cu servicii medicale si cheltuieli cu servicii de laborator, acestea reprezentand 50% din totalul cheltuielilor. Cheltuielile cu salariile reprezinta 13% din totalul cheltuielilor, iar cele cu materiale stomatologice si alte materiale 11%. In 2006, investitiile au crescut cu 86% fata de 2005, iar in 2007 cu 19% fata de 2006, iar cele mai mari investitii se aloca medicilor si personalului.
Oana Taban sustine ca la ora actuala exista o competitie destul de stransa pe piata serviciilor stomatologice din Romania, singura modalitate de a supravietui fiind modul in care reusesti sa te diferentiezi de competitori.
"In acest sens am incercat sa ne impunem pe piata serviciilor de stomatologie in primul rand prin complexitatea si calitatea serviciilor oferite. Un alt diferentiator este inovatia tehnologiilor utilizate in programele dentare. Ne actualizam in permanenta portofoliul de echipamente dentare, care poate fi comparat din punct de vedere tehnic cu clinici de top din vestul Europei sau SUA", precizeaza managing partnerul Dent Estet.
Compania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de circa 890.000 de euro, in crestere cu 78% fata de 2006. Pentru 2008, reteaua isi propune o crestere a businessului cu 35%, la peste 1,1 mil. euro.

Velvet Medical
Investitie initiala: aproximativ 315.000 euro
Numarul angajatilor a crescut de la 40 la
100 de persoane
Cifra de afaceri in 2007: 1,3 milioane de euro
Marja de profit a fost de 30%
Clienti: 1.200 de pacienti lunar, din care 7% sunt straini

Dent Estet
Pacientii copii vor reprezenta 20%-25% din totalul clientilor
Investitia in clinica pentru copii se va ridica la 140.000 de euro
Programul ExPat destinat strainilor a contribuit cu 20% la totalul cifrei de afaceri
Cifra de afaceri estimata pentru 2008: 1,1 mil. euro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO