Companii

Distribuitorul cafelei illy ataca segmentul office si mizeaza pe o crestere de 40% a vanzarilor

Distribuitorul cafelei illy ataca segmentul office si mizeaza pe o crestere de 40% a vanzarilor

Brandul illy concureaza in Romania cu Julius Meinl, Lavazza sau Nespresso

01.11.2007, 16:59 961

Pro Brands Distribution, distribuitorul cafelei italiene illy pe piata locala, care realizeaza cea mai mare parte a vanzarilor in aproximativ 600 de cafenele si restaurante, a intrat recent pe segmentul office (consumul la birou) si spune ca lanturile de retail modern i-au adus cresteri anuale de pana la 120%.
Cu toate acestea, focusul companiei ramane segmentul HoReCa datorita dinamicii numarului de cafenele de pe piata. "Piata este foarte dinamica. In ultimul timp au intrat branduri noi, sunt multe cafenele care se deschid, precum si lanturi romanesti si straine care se dezvolta. Consumatorii au inceput sa fie mult mai loiali unui brand si sa se orienteze catre produse premium", spune Mirela Ionescu, managerul de marketing al Pro Brands Distribution.
Afacerile companiei ar putea ajunge in acest an la peste 8 mil. lei (2,4 mil. euro), in crestere cu aproximativ 40% fata de valoarea inregistrata in 2006.
Pro Brands Distribution s-a desprins in anul 2004 din compania Cristalex, unul dintre cei mai mari importatori de bauturi alcoolice pe piata romaneasca, iar in anul 2005 a semnat alte parteneriate cu producatorul ceaiurilor Dammann (preluat recent de illy) si al ciocolatei calde Monbana.
Printre clientii Pro Brands Distribution se numara hotelul Hilton si lantul romanesc de cafenele Turabo Cafe sau retele de magazine precum Metro Cash&Carry, Carrefour sau Selgros.
Mirela Ionescu spune ca parteneriatul cu producatorul cafelei premium illy a inceput in urma unei selectii realizate de compania italiana pe piata romaneasca, in momentul in care aceasta a decis sa intre in Romania printr-un distribuitor local, in anul 2003.
"In urmatorii cinci ani nu cred ca mai pot fi mentinute ritmuri de crestere de 80-90% pe an, asa cum am inregistrat pana acum, pentru ca piata se aglomereaza", afirma Mirela Ionescu.
Brandul illy concureaza in Romania cu Julius Meinl, Lavazza sau Nespresso, acesta din urma fiind adus pe piata de catre o companie-sora a distribuitorului Top Brands Distribution.
Piata locala a cafelei este dominata in prezent de companiile Kraft Foods si Elite, care detin cele mai mari cote de piata in retail, pe care insa Mirela Ionescu nu-i vede competitori directi ai cafelei illy. Ea nu exclude insa ca, pe viitor, aceste doua companii sa vina cu produse create special pentru HoReCa. Compania colaboreaza in prezent cu peste 20 de distribuitori si are o echipa de vanzari de 7 persoane. Pro Brands Distribution este detinuta de Dan Ursu si Liviu Gututui.
Vanzarile de cafea in sectorul HoReCa (hoteluri, restaurante, baruri, firme de catering etc) au crescut cu 17,3% in primele sase luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, ajungand la aproape 850 de tone, potrivit unui studiu al companiei de cercetare Nielsen.
Cu toate ca, volumic, canalul HoReCa reprezinta sub 10% din vanzarile de cafea realizate in retail, segmentul este mai competitiv. Primii zece jucatori mari pe piata cafelei din sectorul HoReCa detin cumulat 85% din vanzarile realizate in acest canal de distributie, in timp ce in comert, primele cinci branduri mari domina piata in proportie de 90%, conform datelor Nielsen.
In canalul HoReCa, specialitatile de cafea solubila sunt cele mai cautate, mai arata studiul Nielsen. Acestea detin 41% din volumul vanzarilor pe segmentul baruri, restaurante, firme de catering, fiind urmate de cafeaua la vrac, cu o cota de circa 28%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO