Distribuitorul de produse electrice Elbi Electric & Lighting a raportat vânzări de 38 mil. euro la nouă luni, plus 8% faţă de 2016

Secțiune susținută de Medlife Logo

7 nov 2017 Autor: Cristina Bellu

Compania românească Elbi Electric&Lighting, unul dintre principalii jucători în distribuţia produselor electrice pe plan local, a raportat pentru cel de-al treilea trimestru vânzări de 173 milioane lei (38 mil. euro), în creştere cu 8% faţă de perioada similară din 2016.

La finalul anului trecut, Elbi a înregistrat vânzări de 52,1 milioane de euro provenite din activităţile aferente comercializării produselor electrice, dintr-un total de 84 de milioane de euro, cifră de afaceri înregistrată.

Intrată de curând în raportul Bursei de Valori de la Elbi Electric & Lighting îşi propune să încheie anul cu o creştere de minimum 10% a cifrei de afaceri prin dezvoltarea continuă a portofoliului de produse (peste 16.000) şi accesibilitatea livrărilor din stoc.

 „Diversitatea portofoliului şi preţurile oferite clienţilor nu mai constituie singurele atuuri pentru a-ţi păstra locul de referinţă ca opţiune de achiziţie. Trăim vremuri dinamice, în care contează dacă poţi livra acum, din stoc, între 3 şi 10.000 de produse de acelaşi fel. De aceea, în mai puţin de un an aproape ne-am dublat capacitatea logistică proprie, de la 26.000 de metri pătraţi la 45.500 de metri pătraţi. Investiţia în centrele de depozitare a fost de 1,8 milioane de euro. Mai mult, avem în permanenţă pe stoc produse de peste 16 milioane de euro.”, spune Dan Ovedenie, directorul de achiziţii al companiei.

Societatea deserveşte peste 10.000 de clienţi business to business (B2B) la nivel naţional, atât din distribuţia tradiţională (magazine specializate şi magazine universale), cât şi din retailul modern (FMCG si DIY). O altă categorie de clienţi o constituie firmele de construcţii, de instalaţii, municipalităţi şi instituţii, arhitecţi şi electricieni.

Printre clienţii care au generat peste şapte milioane de euro din cifra de afaceri analizată la finalul primului semestru se numără Hornbach, Rewe, Leroy Merlin, Dedeman, etro, Auchan, Kaufland, Carrefour, Energobit, IMSAT, Electrogrup, Elsaco, Elco, Tiab, Valoris, Catena şi Electrocenter.

Compania apreciază că retailul modern începe să caştige teren şi în vânzarea produselor electrice. „Din analiza primelor şase luni peste 10% din vânzările noastre au venit din hipermarketurile DIY si FMCG. Distribuitorii naţionali au generat 65% din venituri, iar 25% au provenit din proiectele speciale de instalaţii electrice, infrastructură reţele electrice, proiecte de iluminat, cu eficienţă energetică crescută şi management energetic”, explică Vasile Tiorean, directorul comercial al companiei.

În topul vânzărilor realizate de Elbi Electric&Lighting  se înscriu în acest an sursele de iluminat (LED şi convenţionale), corpurile tehnice de iluminat, cablurile şi sistemele de protecţie. Dintre acestea, peste 40% din vânzări au fost generate de brandurile proprii, Total Green, Novelite, Solentis, Erste Lighting, Ittus - brand  specializat în soluţii de securitate şi Inlet – cel mai nou brand din portofoliul companiei.

„Este mai mult decât un trend construcţia brandurilor locale. Credem că este o datorie, atunci când cunoşti piaţa şi consumatorul român, să oferi produse adaptate, soluţii tehnice inovatoare la preţuri accesibile în cadrul brandurilor dedicate pieţei. (…) În domeniul nostru, provocarea pe segmentul premium este preţ versus caracteristici tehnice (durata de viaţă, calitatea luminii, eficienţa energetică), iar pe segmentul economy luptăm cu produsele care, deşi afişează caracteristicile produsului, în realitate acestea nu corespund cu eticheta”, mai afirmă Vasile Tiorean.

Una dintre sursele de creştere a businessului Elbi Electric&Lighting  este divizia de proiecte speciale, Elbi Projects Division, înfiinţată în 2015, care îşi propune să creeze sisteme adaptate pentru parcurile industriale, zonele rezidenţiale, supermarketuri, spitale, instituţii de învăţământ, iluminat public cu un consum de energie scăzut cu până la 50% - 70% faţă de iluminatul convenţional, costuri mai mici de mentenanţă şi management de sisteme, cu tehnologii smart.
 

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

 
Cuvinte cheie:
produse
, vanzari
, raportare
, companie
, crestere
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide