Companii

Doar şapte antreprenori locali în topul celor mai mari companii din fiecare judeţ

Doar şapte antreprenori locali în topul celor mai mari companii din fiecare judeţ

Autor: Claudia Medrega, Dana Ciriperu

26.02.2013, 00:09 4336

Un mediu antreprenorial puternic poate reprezenta una dintre soluţiile de stimulare a creşterii economice, după cum spun analiştii şi oamenii de afaceri, în con­diţiile în care de patru ani economia românească stă pe marginea recesiunii, iar 100.000 de firme au intrat în incapacitate de plată.

"România are nevoie de antreprenori, de investitori locali. Nu contează că sunt bănci româneşti sau companii. Trebuie să propovăduim antreprenoriatul pentru ca oamenii să se ducă spre aceas­tă zonă, în timp ce în Polonia, de exemplu, antreprenoriatul este considerat o oportunitate de carieră, iar independen­ţa face diferenţa în această privinţă", spu­ne Bogdan Ion, country managing part­­ner al Ernst&Young (EY), una dintre ce­le mai mari firme de audit şi consultanţă.

Doar Dedeman (fraţii Pavăl) în Ba­­cău, Romaqua (Constantin Creţu) în Harghita, Altex (Dan Ostahie) în Neamţ, Unicarm (Vasile Lucuţ) în Satu-Mare, Romstrade (Nelu Iordache) în Giurgiu, Interagro (Ioan Niculae) în Teleorman şi Nexxon (familia Somai) în Covasna reuşesc să conducă în topul celor mai mari companii din judeţele în care activează, după cum arată o analiză a ZF pe baza datelor de la Registrul Comerţului, în timp ce companiile de stat pierd de la an la an teren în faţa businessurilor private. "Diversele topuri ale firmelor din România includ în marea lor majoritate filiale ale unor firme multinaţionale", explică Bogdan Ion.

Un studiu recent realizat de BNR arată că deşi au doar un sfert din numă­rul total de salariaţi din economie (919.000 de angajaţi în 2011), companiile cu capital străin realizează circa 40% din cifra de afaceri totală, respectiv 97 mld. euro. De cealaltă parte, datele analizate de ZF arată că mediul antreprenorial local este încă reprezentat de afaceri mici şi mijlocii, puţini fiind cei care au reuşit să construiască de la zero companii de sute de milioane de euro. Mai mult, sectoarele din consum sau construcţii, unde capitalul local prinsese curaj în anii de boom economic, au fost serios lovite de criză.

Citiţi un interviu cu Bogdan Ion şi o analiză a celor mai mari companii din judeţe pe www.zfcorporate.ro

 
Cele mai citite ştiri