Companii

Doi antreprenori au investit 250.000 de euro într-o brutărie artizanală şi după primele luni de activitate au ajuns la 150 de bonuri pe zi cu valoare de 30 de lei

Autor: Mircea Nica

20.03.2019, 17:09 605

Valentina Ion şi Cristian Negoiţă au plecat din domeniul consultanţei pentru a deveni antreprenori şi au investit 250.000 de euro în înfiinţarea brutăriei artizanale Grain Trip, care după aproape un an a ajuns să înregistreze un număr de 150 de bonuri pe zi cu o valoare de aproximativ 30 de lei, au spus în cadrul emisiunii de business ZF Live fondatorii businessului.

„De la început am avut o creştere de la lună la lună. Atât numărul de clienţi cât şi bonul mediu a crescut constant şi momentan suntem unde ne aşteptăm să fim. Având acest concept diferit, avem şi un public care vine şi din restul oraşului. Simţim asta foarte mult în weekend când vedem cu totul şi cu totul alte feţe decât în timpul săptămânii. În momentul de faţă am ajuns la un număr de 150 de bonuri pe zi, cu valoarea bonului undeva la 30 de lei. Investiţia totală a fost de 250.000 de euro. Partea de amortizare am calculat-o undeva la doi ani şi jumătate- trei, iar în ceea ce priveşte profitul operaţional, în momentul de faţă, suntem pe profit operaţional”, a spus în cadrul emisiunii de business ZF Live Cristian Negoiţă.

Conceptul de brutărie artizanală, care imbină atât partea de brutărie artizanală cât şi partea de cafenea de specialitate, a implicat o investiţie mai mare în ceea ce priveşte amenajarea spaţiului şi achiziţia utilajelor necesare. Planul companiei pentru următorul an este de a-şi consolida activitatea şi a-şi dezvolta un serviciu de livrări prin care să ajungă şi la publicul pe care îl deserveşte momentan doar în weekend, a adăugat Cristian Negoiţă.

„Noi am vrut să avem un spaţiu cât mai primitor în aşa fel încât şi partea de amenajare a implicat o investiţie foarte mare, dar şi faptul că avem un proces tehnologic diferit şi foarte sensibil a necesitat achiziţia unor utilaje care să ne permită să fim constanţi. Noi avem mai multe scenarii de dezvoltare pe termen mediu, dar pe termen scurt, respectiv pentru următorul an, ne-am propus să consolidăm activitatea în spaţiul pe care îl avem şi să dezvoltăm partea de livrări. Avem un public pe care putem să-l deservim doar în weekend şi vrem să ajungem la acei clienţi şi în timpul săptămânii.” 

Trendul crescător pe care îl experimentează Grain Trip se datorează procesului prin care sunt realizate produsele de patiserie. De la deschiderea brutăriei artizanale, de pe 22 aprilie 2018, clienţii de diferite naţionalităţi sau care au călătorit prin diverse părţi ale lumii au putut contribui cu idei pentru produsele companiei. Cel mai important aspect privind produsele oferite de brutăria artizanală este că se realizează doar din maia, iar oamenii se gândesc din ce în ce mai mult să adopte variante mai sănătoase, susţine Valentina Ion.

„O partea dintre idei le preluăm chiar de la clienţii noştrii de diferite naţionalităţi sau care au călătorit prin diverse părţi ale lumii. Cercetăm în permanentă tot felul de surse de informare, o mare parte din idei sunt luate de pe internet. Pâinea şi produsele de patiserie este făcută doar din maia. Produsele sunt 100% cu maia. Nu folosim deloc drojdie comercială. Maiaua este 100% naturală şi se bazează pe fermentarea spontană care se întâmplă atunci când făina şi apa se lasă la fermentat”, a adăugat antreprenoare.

Ea a explicat că s-a dovedit ştiinţific că maiaua are beneficii în plus faţă de drojdie, astfel că a din ce în ce mai mulţi oameni au început să caute până şi la rafturile supermarketurilor produsele care conţin maia. „Fiind dospită mai lent are un indice glicemic mai mic, mai ales când din ce în ce mai mulţi dintre noi ne gândim la variante mai sănătoase şi la alimente mai sănătoase. Maiaua începe să câştige din ce în ce mai mult teren faţă de produsele din supermarket. Din acest motiv o bună parte a clientelei noastre ne caută datorită faptului că toate produsele noastre sunt făcute din maia”, a concis Valentina Ion.

AFACERI DE LA ZERO