Companii

Doi ardeleni au dat lovitura cu afacerea lor deschisă în 10 metri pătraţi în Bucureşti

Doi ardeleni au dat lovitura cu afacerea lor deschisă...
03.02.2016, 16:30 12273

Susţinuţi de cei de la Origo, companie cu activităţi tot în domeniul cafelei, şi profitând de know-how-ul acestora, cei doi spun că au stat cot la cot cu muncitorii care s-au ocupat de amenajarea spaţiului; suma necesară deschiderii a fost de ordinul a zeci de mii de euro. „Investiţia a fost de câteva zeci de mii de euro, marea parte a banilor fiind investiţi în aparatură de multă generaţie“, spune Vlad Buda. 

Nu au investit foarte mult în promovare, deoarece băutorii de cafea tare au aflat repede despre Steam. Numărul clienţilor a fost neaşteptat de mare în prima lună, iar cei doi antreprenori cred că au reuşit să aibă o rată importantă de întoarcere a celor care le consumă produsele. „Ne bazăm în mare măsură  pe clienţii fideli. În prima perioadă, imediat după deschidere, a fost o creştere foarte rapidă a numărului celor care ne vizitau; acum, acest număr s-a stabilizat, vin între 60 şi 80 de oameni pe zi“, spun cei doi. „Avem nişte clienţi senzaţionali. Nici măcar la Berlin nu am văzut oameni atât de dornici să experimenteze cafeaua, să guste diferite produse.“

De unde însă pasiunea pentru cafea? „Am lucrat mult în domeniul ospitalităţii, dar nu am avut neapărat legătură cu produsele din cafea“, povesteşte Vlad Buda. „În 2010 am participat la o competiţie de barista, iar acolo am fost jurizaţi de campionul naţional al Greciei la proba de cafea la filtru. După concurs am stat vreo nouă ore de vorbă şi ne-a explicat ce-am făcut bine, ce-am greşit şi aşa mai departe. Noi nu înţelegeam cum poate să bea atât de multă cafea, cerea un espresso la fiecare zece minute. Între timp a ajuns campion mondial la proba de cafea la filtru.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO