Companii

DP World din Emiratele Arabe Unite investeşte 115 mil. euro la Constanţa în extinderea terminalului de containere şi 21 mil. euro într-un terminal intermodal la Aiud: Vrem ca România să fie un hub regional”

DP World din Emiratele Arabe Unite investeşte 115 mil....

Autor: Bogdan Alecu

15.05.2024, 16:56 259

DP World a finalizat în portul Constanţa o investiţie de 65 mil. euro într-un terminal cargo de 5 hectare pentru mărfuri grele, voluminoase şi complexe şi un nou terminal „roll-on, roll-off” (RO-RO) care va gestiona până la 80.000 de vehicule pe an în perioadele de vârf. Încă 50 de milioane de euro vor fi investite într-o nouă platformă multi-transport în Constanţa, care se va deschide în 2025. A treia unitate nou lansată a DP World se află la Aiud, în inima industrială a României, care acum găzduieşte un nou hub logistic intermodal de 8 hectare ce leagă transportul rutier cu cel feroviar, în urma unei investiţii de 21 de milioane de euro.

„România este o economie dinamică şi bine poziţionată pentru a beneficia de creşterea sectorului nearshoring şi a producţiei. DP World aşteaptă cu nerăbdare să îşi consolideze prezenţa pe plan local şi să implementeze noile investiţii pentru a sprijini România, deoarece aceasta joacă un rol tot mai important în comerţul şi creşterea economică din regiune”, a spus Rashid Abdulla, CEO şi Managing Director, DP World Europe, care şi-a început cariera în poziţia de Manager al DP World România în 2004.

Noile facilităţi vor îmbunătăţi conectivitatea dintre serviciile existente de transport maritim, feroviar, pe barje şi rutier ale DP World în toată România şi vor îmbunătăţi circulaţia mărfurilor între Europa continentală şi Marea Neagră, Marea Nordului şi Marea Adriatică. DP World a investit peste 250 de milioane de euro în România, începând din 2004, suma incluzând şi granturi din partea Uniunii Europene.

„În perioada imediat următoare vor fi organizate licitaţii pentru proiecte de 500 mil. euro în portul Constanţa, pe baza fondurilor europene, iar în infrastructura din proximitate vor fi realizate investiţii de un miliard de euro investiţii în infrastructura feroviară din proximitatea portului. DP World este un partener puternic al României, de douăzeci de ani. Portul Constanţa a deschis România către noi pieţe şi oportunităţi comerciale, a oferit locuri de muncă stabile şi calificate şi a catalizat dezvoltarea unei serii de business-uri adiacente”, a spus Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor în România.

DP World anticipează că cele mai recente investiţii vor permite şi vor încuraja marile companii să îşi mute sau să îşi extindă unităţile de producţie din regiune. Conceptele de nearshoring şi reshoring au devenit din ce în ce mai răspândite în Europa, în ultimii ani, pe măsură ce tensiunile geopolitice s-au intensificat.

„Cele mai recente investiţii ale DP World în România vor creşte fluxurile de marfă din ţară cu aproximativ două milioane de tone pe an. Credem că, prin această investiţie, DP World Constanţa îşi va consolida semnificativ poziţia de unul dintre cele mai importante hub-uri de containere şi RO-RO din Europa Centrală şi de Est, asigurând cea mai mare parte a comerţului UE cu Turcia şi Asia Centrală. Pentru a ajuta acest lucru, intenţionăm să deschidem şi un centru de excelenţă pentru servicii în Balcani, facilitând comerţul pentru ţările din jurul României”, a spus Cosmin Cârstea, CEO DP World România.

Un exemplu de nearshoring şi reshoring poate fi văzut în industria automotive, care a crescut rapid în ultimii ani în regiune şi este de aşteptat să crească în continuare. Piaţa automotive reprezintă deja 13% din PIB-ul României, Mercedes-Benz, Dacia, deţinută de Renault, şi Ford operând deja unităţi de producţie locale. De asemenea, companiile din industria auto investesc din ce în ce mai mult în ţările din vecinătate, precum Ungaria, Polonia şi Turcia. Acest aspect face ca lanţurile de aprovizionare robuste şi infrastructura logistică, aşa cum este cazul terminalului RO-RO, să devină din ce în ce mai esenţiale nu doar pentru România, ci şi pentru regiune .

Noile facilităţi ale DP World din România sunt cele mai recente dintr-o serie de noi investiţii în toată Europa, deoarece compania urmăreşte să îşi dezvolte capacităţile adresate clienţilor care caută soluţii mai rapide şi mai rezistente pentru lanţul de aprovizionare. Alte investiţii realizate în Europa în ultimii ani au inclus programe de extindere a porturilor în şase dintre cele 11 terminale majore de pe continent, inclusiv la Anvers (Belgia), Novi Sad (Serbia) şi London Gateway (Marea Britanie).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO